معرفی تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

معرفی تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه
شکاف فزآینده‌‌ای در اتحادیه اروپا برای توافق و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه مشاهده می‌شود.
کد خبر : ۱۵۶۹۰۵

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از راشاتودی؛ اورسولا فون در لاین (Ursula von der Leyen)، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز شنبه در جمع نمایندگان پارلمان اوکراین تصریح کرد: اتحادیه اروپا مقرر کرده تا در هفته آینده دوازدهمین بسته تحریم‌های مرتبط با اوکراین را علیه روسیه اعلام کند.

 

به استناد صحبت‌های فون در لاین، بسته تحریمی جدید شامل ممنوعیت‌های تجاری (صادرات و واردات) بوده که با هدف کنترل سقف قیمتی نفت روسیه معرفی شده است. همچنین وی بدون اشاره به جزئیات افزود: اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد «تدابیر سختی» برای شرکت‌های تخطی کننده از تحریم‌های روسیه است.

 

در بسته جدید تحریم‌ها، ۱۰۰ نفر از اشخاص (حقیقی یا حقوقی) روسی مورد هدف قرار گرفتند.

 

فون در لاین اظهار داشت: برای مدت مدیدی، بسیاری از کشور‌های اروپایی عقیده داشتند می‌توان روسیه را به عنوان شریک تجاری شناخت و آن را در نظم امنیتی اروپا ادغام کرد. اما همکاری‌ها سر انجامی نداشت و تا زمانی که اقدامات روسیه در جهت تحقق رویای امپراتوری خود فاصله نگیرد، امید بهبود نخواهیم داشت.

 

گزارش پیشین رسانه‌ها نشان می‌دهد اقداماتی علیه صنایع هسته‌ای، الماس، صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه و واسپاری منابع مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین صورت گرفته که احتمال می‌رود این عناوین ذیل بسته جدید تحریم‌ها فهرست شود. با این حال، فون در لاین، به هیچ یک از این اقدامات در سخنان خود اشاره نکرد.

 

مسکو همچنان ادعا می‌کند تحریم‌ها غیرقانونی بوده و هشدار می‌دهد: اثرات مخرب تحریم‌ها برای کشور‌های اعمال کننده بیشتر از روسیه است.

 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، برای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا توافق بر سر وضع تحریم‌های بیشتر به صورت فزآینده‌ای دشوار شده است. چرا که اعم اعضا مخالف با اقدامات هدفمند علیه روسیه‌اند و معتقدند، تحریم‌های معرفی شده علیه روسیه، اثر بخش نیست.

 

در ماه گذشته، مجارستان گفت: هر محدودیتی بر روی فعالیت بخش هسته‌ای روسیه را در اتحادیه اروپا وتو می‌کند.

 

پیتر سیجارتو (Peter Szijjarto)، وزیر امور خارجه مجارستان، در مصاحبه‌ای در اوایل اکتبر اشاره کرد: سیاست تحریم‌ها مسلما کار نمی‌کند. گرچه تحریم‌ها ممکن است به اقتصاد روسیه لطمه بزدند، اما زیان بالاتری به اقتصاد اروپا تحمیل خواهد کرد. پس اگر بپذیریم، تحریم‌ها بر گروهی که آن‌ها را وضع می‌کنند اثر منفی بیشتری خواهد گذاشت، بدین ترتیب اعمال و ادامه تحریم‌ها چه منطقی خواهد داشت؟

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر