۱۴ ایالت آمریکا از کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به اسرائیل حمایت کردند

۱۴ ایالت آمریکا از کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به اسرائیل حمایت کردند
روزنامه گاردین اعلام کرد از زمان عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر سال گذشته، ۱۴ ایالت آمریکا از سرمایه‌گذاری‌های اسرائیل حمایت کرده‌اند.
کد خبر : ۱۵۶۹۱۹

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه انگلیسی گاردین دیروز شنبه تایید کرد که دولت‌های آمریکا در چهار هفته گذشته ۳۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه اسرائیلی را برای حمایت از دولت اشغالگر و همزمان با تشدید جنگ آن علیه مقاومت فلسطین خریداری کرده اند.

بر اساس اعلامیه‌های رسمی و اوراق قرضه اسرائیل، گاردین دریافت که از زمان عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر گذشته، ۱۴ ایالت از کمک به اسرائیل حمایت کرده اند.

این روزنامه گزارش داد که این ایالت‌ها فلوریدا، ایندیانا، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، تگزاس، آرکانزاس، جورجیا، ایلینوی، اوکلاهما، لوئیزیانا، نوادا، آلاباما و آریزونا هستند.

دیوید آرمیاک، مدیر تحقیقات مرکز رسانه و دموکراسی نیز به نوبه خود گفت که خرید اوراق قرضه اسرائیل یک "تصمیم سیاسی" است.

موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل پیشتر تایید کرده بود که ادامه جنگ تاثیر قابل توجه و طولانی مدتی بر اقتصاد اسرائیل خواهد داشت.

این موسسه در گزارش خود اعلام کرد که وزارت دارایی و بانک اسرائیل هفته گذشته پیش‌بینی‌های اولیه‌ای از تأثیرات اقتصادی جنگی که هفته‌ها در جریان است، ارائه کردند.

وزارت دارایی تخمین زد که هزینه کل جنگ مستقیم و غیرمستقیم، امنیتی و غیرنظامی به حدود یک میلیارد شکل (۲۵۰ میلیون دلار) در روز می‌رسد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر