15 آبان 1402 - 20:12

ضرورت برخورد جدی با افراد پرخطر در اقتصاد

ضرورت برخورد جدی با افراد پرخطر در اقتصاد
دبیر شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم کشور گفت: باید با افراد پرخطر در حوزه اقتصادی برخورد شود.
کد خبر : ۱۵۶۹۶۰

به گزارش ایبنا، هادی خانی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (کیش اینوکس ۲۰۲۳) اظهار کرد: روح قوانین مبارزه با پولشویی و تروریسم چند بخش را مورد توجه قرار داده است. یکی از آن‌ها این است که اقتصاد پنهان را مورد شناسایی قرار می‌دهد و اگر از شفاف سازی در اقتصاد حمایت صورت بگیرد.

وی افزود: کشور ما با وجود تحریم‌های ظالمانه اقدامات گسترده‌ای در حوزه شفاف سازی و رقابت پذیری سالم در اقتصاد انجام شده که لازم است این اقدامات مستندسازی شود و بتوانیم منافع کشور را در خارج از مرز‌ها دنبال کنیم.

خانی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار ادامه داد: ظرفیت برخورد با افراد پرخطر در حوزه اقتصاد و در قانون تکلیف داریم که این افراد را شناسایی کرده و مانع این شویم که رفتار‌های آن‌ها، اقتصاد شناسنامه‌دار در کشور را با ریسک و مخاطره مواجه کند.

دبیر شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم کشوردر این میان معیار‌های کشف و شناسایی افراد پرخطر و رفتار‌های آن‌ها اعلام شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر