هشدار وزیر انرژی ترکیه به اسرائیل درباره توقف پروژه‌های برق و انرژی

هشدار وزیر انرژی ترکیه به اسرائیل درباره توقف پروژه‌های برق و انرژی
وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که هیچ مذاکره‌ای درباره پروژه‌های انرژی با اسرائیل انجام نخواهد داد مگر آنکه آتش‌بس در غزه برقرار شود.
کد خبر : ۱۵۷۰۴۹

به گزارش ایبنا؛ به نقل از تی آر تی ورد، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: پس از اقدامات وحشیگرانه و بی رحمانه اسرائیل تنها پروژه‌ای که ما می‌توانیم با اسرائیلی‌ها درباره آن صحبت کنیم، برگرداندن دوباره برق به منطقه غزه است.

 

آلپ ارسلان بیرقدار؛ وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد؛ ترکیه هیچ مذاکره مربوط به انرژی را با اسرائیل انجام نخواهد داد مگر آنکه آتش بس در منطقه غزه فلسطین برقرار شود که در غیر این صورت بی احترامی به برادران و خواهران فلسطینی ماست که در حال حاضر وضعیت وحشیگری را در آنجا تجربه می‌کنند.

 

وی که روز سه شنبه در کانال تلویزیونی ترکیه صحبت کرد و گفت: در شرایط فعلی که بی‌رحمی‌ها و وحشیگری‌های زیادی در منطقه غزه انجام می‌شود، هر گونه مذاکره درباره پروژه‌های انرژی با اسرائیل درواقع بی‌احترامی به انسانیت است.

 

وزیر انرژی ترکیه با بیان اینکه پس از حملات اسرائیل به منطقه غزه، زندگی در این منطقه متوقف شده است، گفت: که تمام تلاش ما این است که برق را دوباره به منطقه غزه برگردانیم.

 

وی افزود: ما ژنراتور به این منطقه ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم که منطقه مرزی رفح باز شود تا آن‌ها وارد غزه شوند.

 

بیرقدار تأکید کرد: که چگونه می‌توانیم با برق شناور و سیستم‌های موبایلی سیار که ما کشتی انرژی می‌نامیم، به منطقه غزه کمک کنیم. ما می‌توانیم به مردم این منطقه کمک کنیم تا به زندگی عادی خود برگردند و در این شرایط غیرممکن است بدون وقوع آتش بس مذاکره با اسرائیل داشته باشیم.

 

بیرقداربیان کرد: که فلسطین جایگاه ویژه‌ای در قلب ما دارد و تأکید کرد که پروژه‌های عرضه انرژی و برق به این کشور واقع در شرق خاورمیانه طی مذاکراتی از سال ۲۰۱۶ بحث و مذاکره می‌شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر