بلومبرگ: اقتصاد بریتانیا وارد رکود شد

بلومبرگ: اقتصاد بریتانیا وارد رکود شد
شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا احتمالا در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ بهره و بیکاری وارد رکود شده است.
کد خبر : ۱۵۷۰۵۶

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد بریتانیا احتمالا در حال حاضر به دلیل افزایش نرخ بهره و بیکاری وارد رکود شده است.

بر اساس تحلیل بلومبرگ اکونومیکس، تولید ناخالص داخلی این کشور احتمالاً ۰.۱ درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کاهش یافته است و احتمال ۵۲ درصد کاهش مجدد در سه ماه آخر سال نیز وجود دارد. این امر بریتانیا را با یک رکود فنی که با دو فصل متوالی کاهش تعریف می‌شود، مواجه می‌کند.

دن هانسون، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این گزارش گفت: این یک تماس نزدیک بین رکود و یک انقباض خفیف خواهد بود، اما شانس به نفع دومی کم است. احتمال کاهش تولید کمی بیشتر از آن چیزی است که ما پیش بینی کرده بودیم.

وی افزود که با بدتر شدن وضعیت بازار کار، مصرف کنندگان در بریتانیا ممکن است در ماه‌های آینده نسبت به هزینه‌های خود محتاط‌تر باشند.

این تحلیلگر گفت: این در حالی است که درآمد واقعی آن‌ها در زمستان همچنان افزایش می‌یابد. داده‌های پولی و اعتباری سپتامبر از بانک مرکزی انگلستان نشان می‌دهد که خانوار‌ها بیشتر از گذشته پس‌انداز کرده‌اند.

این بانک مرکزی همچنین هفته گذشته احتمال ۵۰ درصدی رکود اقتصادی در نیمه دوم سال را پیش بینی کرد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که اطلاعات رسمی تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماه منتهی به سپتامبر در روز جمعه منتشر شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر