مودیز چشم انداز رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد

مودیز چشم انداز رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد
مؤسسه اعتبارسنجی مودیز با اشاره به خطرات ناشی از تعطیلی دولت آمریکا، چشم انداز اعتباری این کشور را در روز جمعه منفی اعلام کرد.
کد خبر : ۱۵۷۱۵۶

به گزارش ایبنا به نقل از خبرگزاری تاس، مؤسسه اعتبارسنجی مودیز با اشاره به خطرات ناشی از تعطیلی دولت آمریکا، چشم انداز اعتباری این کشور را در روز جمعه منفی اعلام کرد.

این شرکت رتبه‌بندی اعتباری آمریکایی در بیانیه‌ای نوشت: با توجه به نرخ‌های بهره بانکی بالاتر، مودیز پیش بینی می‌کند که بدون اجرای مؤثر سیاست‌های مالی برای کاهش هزینه‌های دولت یا افزایش درآمد، کسری مالی ایالات متحده همچنان بسیار بزرگ خواهد بود و این امر به‌طور قابل‌توجهی قدرت پرداخت بدهی این کشور را تضعیف می‌کند.

بر اساس این گزارش، آنچه مودیز به آن اشاره می‌کند این است که سیاست کشاندن بحران تا لبه پرتگاه از سوی واشنگتن نیز یکی از عوامل مؤثر در این کاهش رتبه بوده است.

 

این در حالی است که این آژانس رتبه‌بندی همچنین به "تداوم دوقطبی‌سازی سیاسی در کنگره آمریکا" اشاره کرد که ممکن است کار روی یک برنامه مالی را مختل کند.

یک لایحه مصالحه‌ای که توسط کنگره ایالات متحده تصویب شده و توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در مورد بوجه فدرال امضا شده است، در ۱۷ نوامبر منقضی می‌شود. اگر قوه مقننه و مجریه دولت ایالات متحده در مورد اقدام مشابه دیگری به توافق نرسند، دولت فدرال در بحبوحه بن بست یک معامله تامین مالی، وارد تعطیلی جزئی خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر