11 آذر 1402 - 20:13
معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛

پیشرفت‌های چشمگیر ایران در استفاده از فناوری‌های دیجیتال با وجود تحریم‌ها

پیشرفت‌های چشمگیر ایران در استفاده از فناوری‌های دیجیتال با وجود تحریم‌ها
ایران با وجود فشارهای چند کشور در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فناوری و فناوری‌های دیجیتال، پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.
کد خبر : ۱۵۷۹۱۹

به گزارش ایبنا؛ از سازمان برنامه و بودجه، پنجمین مجمع مدیران آسیا - اقیانوسیه با موضوع «نوآوری دیجیتال؛ محرک توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه» توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در شهر بانکوک کشور تایلند برگزار شد.

 

«سید مهدی نیازی»، معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت کرده بود، در سخنانی به تشریح ویژگی‌ها و ظرفیت‌های راهبردی ایران پرداخت و افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، کشورمان توانسته است با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود، اقدامات بسیار گسترده‌ای را در جهت توسعه کشور، رشد اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی به انجام برساند که نتایج آن در گزارش‌های بین‌المللی ارائه شده است.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود محدودیت‌ها و فشارهای چند کشور محدود به‌ویژه آمریکا، در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فناوری و فناوری‌های دیجیتال، پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است و اعتقاد نظام ما بر این است که در این مسیر، همه کشورها باید از مزیت‌های فناوری‌های دیجیتال بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند تا زمینه رشد اقتصادی همه کشورها و افزایش رفاه همه مردم فراهم شود.

 

پیشرفت‌های چشمگیر ایران در استفاده از فناوری‌های دیجیتال با وجود تحریم‌ها

 

معاون سازمان برنامه و بودجه با تبیین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به حکمرانی هوشمند و اقتصاد دیجیتال در سه بخش الکترونیک کردن همه خدمات دولت، توسعه اکوسیستم دیجیتال و پلتفرم‌ها برای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات بین کسب و کارها و مردم و توسعه حکمرانی هوشمند، اقدامات و دستاوردهای کشورمان را در این حوزه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه تشریح کرد.

 

نیازی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری‌های بین‌المللی، منطقه‌ای، چندجانبه و دوجانبه است و با توجه به اهمیت موضوع‌های مطرح شده از سوی کشورها در این کنفرانس، جمهوری اسلامی ایران اقدامات کشورها در جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و نوآوری دیجیتال را حرکتی برای پیشرفت و افزایش رفاه در کشورها می‌داند.

 

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای تعریف برنامه‌های کاری مشترک، چندجانبه و دوجانبه در این مسیر، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌های خود برای به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها، دانش و تجارب خود است.

 

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه به بیان پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین شرکت‌ها با هدف تقویت زنجیره تأمین، بازاریابی، ارتقای فناوری و استفاده از ظرفیت‌های مشترک در پلتفرم‌های ملی و منطقه‌ای؛ توسعه روابط بین کشورها برای استفاده از ظرفیت کریدوری ایران و اتصال داده‌ها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در شمال و جنوب و شرق و غرب؛ تبادل تجربه برای توسعه کاربرد فناوری‌های دیجیتال در حوزه‌های حفظ سلامت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، سلامت، بهداشت و محیط زیست و تبادل تجربه در شیوه حکمرانی اقتصاد دیجیتال و نوآوری دیجیتال برای شروع و یا توسعه این همکاری‌ها، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر