19 آذر 1402 - 20:25

پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است

پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است.
کد خبر : ۱۵۸۱۸۷

به گزارش ایبنا، رحیم زارع در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جلسه با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد و گزارشی از منابع بودجه سال آینده ارائه کردند.

وی توضیح داد: اصلی‌ترین چالش منابع مالی بودجه و همچنین منابع هدفمندی یارانه‌ها، کسری ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه است. تلاش ما کاهش این میزان و در نتیجه کاهش تورم است.

زارع همچنین گفت: در این جلسه درآمد‌های مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳ بررسی شد و اینکه چرا درآمد‌های مالیاتی در بودجه افزایش پیدا کرده است. وزیر اقتصاد در پاسخ توضیحاتی درباره جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در عین حال با این توضیح که پایه مالیاتی جدیدی در بودجه پیش بینی نشده است، گفت:مالیاتِ مالیات دهندگان تغییری نکرده است.

زارع ادامه داد: بحث دیگر نمایندگان این بود که چرا افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه دولت دیده نشده است؛ در مجموع نظر ما این است توجه به نقش هدایت گری برنامه هفتم توسعه در بودجه سال آینده است تا نتایج آن در زندگی و معیشت مردم دیده شود لذا مذاکراتی با دولت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات بودجه خواهیم داشت تا برخی احکام و تبصره‌های بودجه تغییر پیدا کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر