26 آذر 1402 - 12:35

افزایش سودآوری صنایع با امضای توافق تجارت آزاد بین ایران و اورآسیا

افزایش سودآوری صنایع با امضای توافق تجارت آزاد بین ایران و اورآسیا
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت: با امضای «توافق تجارت آزاد» بین ایران و اروآسیا تولید و سودآوری صنایع افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۵۸۳۵۷

به گزارش ایبنا، کامبیز میرکریمی، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در رابطه با مزیت امضای «توافق تجارت آزاد» با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اظهار کرد: اتحادیه اوراسیا به سبب آنکه از جمعیت بالایی برخوردار است می‌تواند انگیزه بسیار مناسبی برای بحث صادرات باشد، همچنین با این توافق اطمینانی میان تولیدکنندگان حاصل می‌شود که دیگر موافقت‌نامه‌ها تحت تاثیر تصمیمات ضرب‌العجل قرار نخواهد گرفت.

او افزود: با توسعه تجاری ایران و کشور‌های اوراسیا تا پایان سال مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه گمرک، تعرفه‌ها و بازار رقابتی حل خواهد شد و به مرور با مدیریت مناسب مسائل مذکور شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران و افزایش درآمد‌های ارزی خواهیم بود.

افزایش سودآوری صنایع

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تصریح کرد: کشور‌های عضو اوراسیا متقاضی بسیاری از محصولات ما از جمله کالا‌های با ارزش افزوده، صنعتی وتکنولوژی هستند؛ از این رو، پیش‌بینی می‌شود با امضای «توافق تجارت آزاد» تولید و به تبع آن سودآوری صنایع افزایش یابد.

میرکریمی در پایان مطرح کرد: انتظار می‌رود با تشویق شرکت‌ها از سوی دولت یا بخش خصوصی با هدف بازاریابی و استفاده بهینه از این بازار درغیاب برند‌ها و رقبای صاحب نام بتوانیم به توسعه صادرات و تثبیت جایگاه خود در کشور‌های اوراسیا دست یابیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر