29 آذر 1402 - 11:56
با ۱۵۴ رای موافق؛

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با ۱۵۴ رای موافق، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تصویب و موافقت حداکثری خود را اعلام کردند.
کد خبر : ۱۵۸۴۶۱

به گزارش ایبنا، در نشست علنی روز چهارشنبه (۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال آینده با ۱۵۴ رای موافق، ۶۰ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

پیش از این، هفته گذشته (۲۱ آذرماه) بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس قرار گرفته بود که با وجود تصویب در کمیسیون تلفیق، در نهایت نمایندگان کلیات لایحه را رد کردند و لایحه برای بررسی و اعمال اصلاحات به دولت ارجاع شد.

روز گذشته (۲۸ آذرماه) کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، با اصلاحاتی که دولت اعمال کرده بود، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را برای دومین بار تصویب کرد.

بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به مبلغ ۶.۴۷۹ هزار میلیارد تومان شامل منابع عمومی به مبلغ ۲.۷۳۷ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به مبلغ ۳.۷۴۲ هزار میلیارد تومان است.

منابع بودجه عمومی نیز شامل منابع عمومی به مبلغ ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومان و درآمد اختصاصی به مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

با تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس، کمیسیون‌های تخصصی به مدت پنج روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به جزئیات لایحه اعلام کنند و به مدت ۱۰ روز هم جزئیات در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر