در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

تلاش دولت برای کاهش هزینه‌ها در بودجه/ فشار مالیاتی به کارمندان و کارگران وارد نمی‌شود

تلاش دولت برای کاهش هزینه‌ها در بودجه  فشار مالیاتی به کارمندان و کارگران وارد نمی‌شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس گفت: تلاش دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بر کاهش هزینه‌ها و تعادل بین منابع درآمدی و هزینه‌هاست.
کد خبر : ۱۵۸۵۸۶

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به خبرنگار ایبنا گفت: تلاش دولت در لایحه بودجه بر این است که هزینه‌ها کاهش پیدا کند. همچنین  یکی دیگر از برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده در نظر گرفتن منابع درآمدی واقعی و پرهیز از تکیه به درآمد‌های ناپایدار است.


وی اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده در لوایح بودجه سال‌های مختلف، بحث کسری اعتبارات است که در سایه عدم تعادل بین درآمد‌ها و هزینه‌ها در بودجه اتفاق می‌افتد که در بودجه سال ۱۴۰۳ مشاهده نمی‌شود.


آزادی‌‌خواه خاطرنشان کرد: ما در بودجه سال جاری ۴۵۰ همت کسری اعتبار داشته‌ایم که برنامه دولت برای سال آینده این است تا این مقدار به ۳۰۰ همت کاهش پیدا کند.


وی افزود: کاهش اتکای دولت به درآمد‌های نفتی از دیگر مسائل مهم بودجه سال آینده است و دولت سعی دارد تا اتکا به درآمد‌های نفتی و فروش دارایی‌های سرمایه‌ای کاهش یابد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال جاری ۷۴۸ همت بوده که در لایحه بودجه سال آینده با یک افزایش نسبی به ۱۱۲۲ همت رسیده است.


وی تاکید کرد: چند نکته مهم در بحث افزایش درآمد‌های مالیاتی این است که این درآمد‌ها با جلوگیری از فرار‌های مالیاتی محقق شده و فشاری به اقشار مختلف مردم به ویژه کارمندان و کارگران وارد نمی شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر