اولین ضرر سالانه دلار بعد از ۲۰۲۰ ثبت شد

اولین ضرر سالانه دلار بعد از ۲۰۲۰ ثبت شد
دلار در مسیر پایان دادن به سال ۲۰۲۳ با اولین کاهش سالانه خود از سال ۲۰۲۰ در برابر یورو و سبدی از ارز‌ها قرار دارد.
کد خبر : ۱۵۸۸۳۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این به لطف انتظارات بازار است که فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) کاهش نرخ بهره را در مارس آغاز خواهد کرد.

سؤالات مربوط به سال ۲۰۲۴ حول محور زمانی است که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ‌های بهره خواهد کرد و اینکه آیا اولین کاهش نرخ با هدف جلوگیری از انقباض سیاست پولی بیش از حد با کاهش تورم یا به دلیل کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده خواهد بود.

از زمانی که فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۲ مسیر خود را برای تشدید سیاست‌های پولی آغاز کرد، انتظارات مربوط به میزان نیاز به افزایش بهره، محرک اصلی دلار بوده است.

اما با ادامه داده‌های اقتصادی که نشان‌دهنده تداوم کاهش نرخ تورم در ایالات متحده است، تمرکز سرمایه‌گذاران به زمانی تغییر کرده است که بانک مرکزی ممکن است شروع به کاهش نرخ بهره کند.

این انتظارات پس از روند کاهشی در نشست سیاست پولی بانک مرکزی در دسامبر، شتاب بیشتری گرفت.

دلار در برابر سبدی از ارز‌ها ۰.۱۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱.۳۲ رسید که از پایین‌ترین سطح پنج ماهه ۱۰۰.۶۱ ثبت شده در روز پنجشنبه افزایش یافت.


با این حال، شاخص دلار همچنان در مسیر ثبت زیان ۲.۱۰ درصدی طی سال جاری و افت ۴.۶۲ درصدی در طول سود جاری است که بدترین عملکرد در یک سال گذشته است.

یورو ۰.۱۹ درصد کاهش یافت و به ۱.۱۰۴۰ دلار رسید و در زیر بالاترین رقم ۵ ماهه ۱.۱۱۳۹۵ دلاری قرار گرفت که در روز پنجشنبه ثبت شد. در سال جاری نیز یورو به سمت افزایش ۳.۰۴ درصدی پیش می‌رود که اولین سال مثبت آن از سال ۲۰۲۰ است.

پوند استرلینگ با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱.۲۷۴۵ دلار رسید و در مسیر دستیابی به رشد سالانه ۵.۳۹ درصدی قرار دارد که بهترین عملکرد آن از سال ۲۰۱۷ است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: دلار یورو پوند
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر