کاهش صادرات کره جنوبی

کاهش صادرات کره جنوبی
صادرات کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ به میزان ۷.۴ درصد کاهش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۵۸۸۹۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، داده‌های رسمی امروز دوشنبه نشان داد که صادرات کره جنوبی در سال ۲۰۲۳ در بحبوحه عملکرد ضعیف تراشه‌ها همراه با عدم اطمینان اقتصادی جهانی ۷.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط وزارت تجارت، صنعت و نیرو، ارزش صادرات کشور به ۶۳۲.۷ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش ۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

واردات این کشور با ۱۲.۱ درصد کاهش سالانه به ۶۴۷.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید که منجر به کسری تجاری ۹.۹۷ میلیارد دلاری شد.

به گزارش یونهاپ، این وزارتخانه گفت که کاهش سرعت صادرات در سال ۲۰۲۳ به دلیل تحرکات انقباضی پولی جهانی همراه با تاخیر در بهبود اقتصاد چین است.

وی خاطرنشان کرد که صادرات خودرو در طول سال ۲۰۲۳ همچنان قوی بوده و محموله‌های خارجی نیمه هادی‌ها به تدریج بهبود یافته است.

از سوی دیگر، صادرات ماهانه در دسامبر گذشته با ۵.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۷.۶ میلیارد دلار رسید و برای سومین ماه متوالی افزایش مستمری را ثبت کرد.

صادرات، محرک اصلی رشد اقتصادی در کره جنوبی، در ماه اکتبر پس از ۱۳ ماه کاهش سال به سال در بحبوحه انقباض پولی قوی توسط اقتصاد‌های بزرگ و کاهش رشد اقتصاد جهانی، بهبود یافت.

واردات با ۱۰.۸ درصد کاهش سالانه به ۵۳.۱ میلیارد دلار رسید که منجر به مازاد تجاری ۴.۴۸ میلیارد دلاری در ماه گذشته شد.

بر اساس بخش، صادرات تراشه در دسامبر ۲۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که برای دومین ماه متوالی افزایش یافت که نشانه دیگری از بهبود است.

صادرات خودرو ۱۷.۸ درصد افزایش یافت و رشد را برای ۱۸ ماه متوالی حفظ کرد.

ماشین آلات، لوازم خانگی و صفحه نمایش نیز شاهد افزایش صادرات بودند.

از نظر مقصد، ایالات متحده برای اولین بار از ژوئن ۲۰۰۳ به عنوان برترین مقصد صادرات کالا‌های کره جنوبی ظاهر شد و صادرات به آن بیش از ۱۱ میلیارد دلار بود.

صادرات به چین در ماه دسامبر با ۲.۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰.۹ میلیارد دلار رسید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر