میلیاردر اندونزیایی در یک روز ۱۱ میلیارد دلار از دست داد!

میلیاردر اندونزیایی در یک روز ۱۱ میلیارد دلار از دست داد!
فردی که در یک روز ۱۱ میلیارد دلار از دست داد؛ هنوز هم ثروتمندترین مرد اندونزی است.
کد خبر : ۱۵۹۲۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، تصور کنید شخصی بیشتر دارایی خود را در یک روز از دست بدهد که سال‌ها برای رسیدن به آن زمان صرف کرده است. این اتفاقی است که روز گذشته برای میلیاردر اندونزیایی، پراجوگو پانگستو که یک غول پتروشیمی و انرژی بود، رخ داد و در یک روز بیش از یک پنجم یا ۱۱.۴ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که سهام شرکت او Barito Renewables Energy و Chandra Asri Pacific (که قبلاً به عنوان پتروشیمی چاندرا آسری شناخته می‌شد) دیروز با ۲۰ درصد کاهش و به ترتیب به ۵۴۰۰ روپیه (۰.۳۵ دلار) و ۴۲۲۰ روپیه رسید.

پس از این ضرر، دارایی خالص او به ۴۲.۱ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با ۵۳.۵ میلیارد دلار در روز قبل از آن کاهش یافته است و طبق گزارش فوربس، علیرغم کاهش شدید، پانگستو همچنان ثروتمندترین فرد در کشور است.

تحلیلگران گفتند که کاهش قیمت سهام این دو شرکت که نماد‌های BREN و TPIA را دارند، نشان دهنده تغییر در روحیه سرمایه گذاران است.

در همین حال، ایزاریدو ابنوتوما، تحلیلگر شرکت Henan Putihara Securitas، توضیح داد که سهام شرکت‌های BREN و TPIA پس ارائه سود سرمایه گذاران، سقوط کرد. وی افزود: قیمت‌های فعلی سهام هر دو شرکت علی‌رغم انتظارات امیدوارکننده بر اساس برنامه‌های توسعه کنونی است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر