26 دی 1402 - 15:13
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا؛

کاهش اثر فضاسازی و هیجانات کاذب بر نرخ ارز/ اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز نتیجه داد

کاهش اثر فضاسازی و هیجانات کاذب بر نرخ ارز  اقدامات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز نتیجه داد
فضاسازی‌های روانی تنش‌های جزئی در بازار ارز ایجاد می‌کند، اما این تنش‌ها موقتی و زودگذر است و در مدت کوتاهی فروکش می‌کند.
کد خبر : ۱۵۹۴۰۸

حجت الاسلام حسن نوروزی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به افزایش قیمت نرخ ارز در پی اتفاقات سیاسی جهانی در روز‌های اخیر گفت: این افزایش قیمت ارز همانند دفعات گذشته جنبه روانی دارد و معلول عوامل اقتصادی نیست. واقعیت این است که امروز بازار ارز کشور ما به آگاهی رسیده که دیگر فضاسازی‌های روانی نمی‌تواند همانند سال‌های قبل آن را دچار تلاطم کند. 

 

وی افزود: اقدامات مناسب سیاستگذار ارزی در یکسال اخیر موجب شد که اثر هیجانات ناشی از اتفاقات سیاسی بر بازار ارز کمتر شود و به جای نوسانات شدید نرخ ارزی که در گذشته شاهد بودیم، تنها نوسانات محدود و کوتاه‌مدتی شکل بگیرد و بازار ارز پس از مدتی به روند تعادلی برمی‌گردد.

 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگرچه این فضاسازی‌ها تنش‌های موقتی را در بازار ارز ایجاد می‌کند، اما این تنش‌ها زودگذر است و بعد از چند روز دوباره شرایط به حالت قبل باز می‌گردد که در موارد قبلی این مسئله مشاهده شد و در مورد اخیر نیز به زودی با از بین رفتن هیجانات کاذب شاهد تعدیل بازار ارز خواهیم بود. 


نوروزی خاطرنشان کرد: پس از اهرم جنگ تحمیلی و ترور، اهرم اقتصادی مهم‌ترین ابزار دشمن برای ضربه زدن به کشور است که در این حوزه نیز امروز بازار ارز ما به پایداری و ثبات رسیده و توطئه‌های دشمن خنثی می‌شود.


وی در پایان اظهار کرد: اقدامات خوب بانک مرکزی از جمله حذف بازار‌های فرعی، فروش ارز و ایجاد شفافیت در خرید و فروش ارز در کشور از طریق افتتاح حساب ارزی و همچنین ثبات و آزادسازی دارایی‌های بلوک شده کشورمان نتیجه داده و باعث شده تا امروز بازار ارز کشور به ثبات برسد و در مقابل تلاطم‌های ساختگی مقاومت کند.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر