احتمال پیوستن چه کشور‌هایی به بریکس وجود دارد؟

احتمال پیوستن چه کشور‌هایی به بریکس وجود دارد؟
گزارش‌ها حاکی از این است که در سال جدید میلادی کشور‌های دیگری به این ائتلاف اقتصادی خواهند پیوست.
کد خبر : ۱۵۹۴۸۸

به گزارش ایبنا، از وبگاه Watcher. Guru، بریکس در نشست خود در سال ۲۰۲۳ میلادی از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ایران، مصر، آرژانتین و اتیوپی دعوت کرد تا به آن بپیوندند. در آغاز سال جدید میلادی، آرژانتین تنها کشوری بود که این دعوت را رد کرد.

بسیاری از کشور‌ها نیز از هم اکنون و قبل از برگزاری نشست بریکس در سال ۲۰۲۴ میلادی، تمایل خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی ابراز کرده‌اند.

در بخش عمده‌ای از سال گذشته میلادی، افزایش اعضای ائتلاف بریکس یکی از مسائل مطرح بود. افزایش اعضای این بلوک اقتصادی از پنج به ۱۰ عضو، مهم‌ترین رویداد ژئوپلیتیک سال گذشته میلادی به شمار می‌آید و انتظار می‌رود که تعداد اعضا باز هم افزایش یابند. چند ماه پیش، هند تأیید کرد که این ائتلاف با پیوستن ۶ کشور دیگر نیز موافقت کرده است.

کشور‌هایی که احتمال دارد به عضویت بریکس درآیند دو دسته هستند: کشور‌هایی که برای عضویت در این بلوک اقتصادی درخواست داده‌اند و کشور‌هایی که علاقه خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده‌اند.

کشور‌هایی که برای عضویت در بریکس درخواست داده‌اند عبارت‌اند از:

الجزایر، بحرین، بنگلادش، پاکستان، بولیوی، کوبا، قزاقستان، کویت، فلسطین، سنگال.

کشور‌هایی که برای پیوستن به این بلوک ابراز تمایل کرده‌اند نیز عبارت‌اند از:

افغانستان، آنگولا، کومور، جمهوری دموکراتیک کنگو، گابُن، گینه بیسائو، مکزیک، نیکاراگوئه، سودان، سوریه، تونس، ترکیه، اوگاندا، اروگوئه، زیمبابوه.

تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی، تعداد اعضای بریکس احتمالاً بسیار بیشتر از ده کشور خواهد بود.

برچسب ها: بریکس اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر