کشتیرانی مرسک ترانزیت کالا به جیبوتی و جده را متوقف کرد

کشتیرانی مرسک ترانزیت کالا به جیبوتی و جده را متوقف کرد
شرکت کشتیرانی مرسک اعلام کرد که با توجه به بی‌ثباتی اوضاع امنیتی در دریای سرخ، ترانزیت کالا به مقاصد جیبوتی و جده را متوقف کرد.
کد خبر : ۱۵۹۵۴۷

به گزارش ایبنا؛ وضعیت در دریای سرخ و خلیج عدن و پیرامون آن بی ثبات است و تمام اطلاعات موجود تأیید می‌کند که خطرات امنیتی هنوز در سطح بسیار بالایی قرار دارد»؛ این را شرکت کشتیرانی دانمارکی مرسک روز جمعه بیان کرد.

 

این شرکت در بیانیه‌ای تاکید کرد که به طور موقت رزرو‌هایی را که از آسیا، خاورمیانه، اقیانوسیه و شرق و جنوب آفریقا به مقصد جیبوتی و به عنوان بخشی از خدمات مسیر کشتیرانی موسوم به «Blue Nile Express» ارائه می‌دهد، به حالت تعلیق درآورده است.

 

مرسک اعلام کرد که خدمات بلو نایل اکسپرس فوراً در بنادر جیبوتی، جده و بندر ملک عبدالله (شمال جده) که همگی در دریای سرخ هستند، متوقف خواهد شد.

 

 سرویس بلو نایل اکسپرس معمولا به بنادر امارات متحده عربی، عمان، هند، جیبوتی و عربستان سعودی انجام می‌شود.

 

شرکت کشتیرانی مرسک پنجشنبه گذشته نیز از تاثیر اختلالات جوی در بنادر شمال اروپا و انحراف کشتی‌ها از دریای سرخ باعث بر ازدحام در اسکله‌های دریافت کانتینر در این بنادر شاکی شده بود.

 

محمد البخیتی، از مقامات دولت نجات ملی یمن هم روز جمعه تاکید کرد که مسیر دریای سرخ برای همه کشتی‌های غیرمرتبط با رژیم صهیونیستی ایمن است و تا زمانی که تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن ادامه داشته باشد، کشتی‌های آن‌ها هم در دریای سرخ امنیت نخواهند داشت.

 

چین: بازگشت ترانزیت روان به دریای سرخ در گرو توقف جنگ غزه

 

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه با تاکید بر لزوم حفظ ترانزیت روان محصولات بین‌المللی، زنجیره‌های تامین و سیستم تجارت جهانی گفت: بالاترین اولویت، توقف جنگ در غزه در اسرع وقت برای جلوگیری از گسترش بیشتر درگیری یا حتی خارج شدن از کنترل است.

 

این در حالی است که محمد البخیتی، از مقامات دولت نجات ملی یمن هم روز جمعه تاکید کرد که مسیر دریای سرخ برای همه کشتی‌های غیرمرتبط با رژیم صهیونیستی ایمن است و تا زمانی که تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن ادامه داشته باشد، کشتی‌های آن‌ها هم در دریای سرخ امنیت نخواهند داشت.

 

خبرگزاری رسمی شین‌هوا دیروز به نقل از هی یادونگ، سخنگوی وزارت تجارت چین گفت: «امید است که طرف‌های ذی‌ربط بر اساس منافع همه جانبه برای امنیت و ثبات منطقه‌ای و همچنین منافع مشترک جامعه بین‌الملل اقدام کنند».

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر