صادرات ۱۰ میلیارد دلاری به عراق/ نباید بازار عراق را از دست بدهیم

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری به عراق  نباید بازار عراق را از دست بدهیم
مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: سالانه ۱۰ میلیارد دلار صادرات گاز و کالا به این کشور داریم و نباید این بازار را از دست دهیم.
کد خبر : ۱۵۹۶۷۷

به گزارش ایبنا، عبدالامیر ربیهاوی مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت، اظهار کرد: از سال ۲۰۱۲ فعالیت شرکت‌های فنی و مهندسی ایران در بازار عراق، رشد زیادی داشته به طوری که تا سال ۲۰۱۷ حدود ۴ میلیارد دلار پروژه در عراق اجرایی شد.

وی افزود: در این مدت ۴۱ شرکت بزرگ فنی و مهندسی بین‌المللی ایران در عراق ثبت شد که علاوه بر عراق، سابقه اجرای پروژه در سایر کشور‌های جهان را داشته‌اند، اما بالاترین ارزش انجام پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی در عراق انجام شده است.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ادامه داد: شرکت‌های خدمات فنی مهندسی ایرانی در عراق حدود ۸۸ پروژه به ارزش ۴ میلیارد دلار به بهره برداری رساندند. این پروژه‌ها در بخش‌هایی مانند ساخت سد، راه تونل، کارخانه و انواع نیروگاه‌ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: عراق در حال بازسازی است و سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار فروش نفت و ۴۵۰ هزار میلیارد بودجه سه ساله دارد، با این حجم از ثروت و ظرفیت‌های مختلف عراق، بهترین فرصت برای حضور شرکت‌های ایرانی فراهم است.

این مقام مسؤول گفت: عراق تا سال ۲۰۲۴ به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه واحد مسکونی نیاز دارد و با توجه به حضور شرکت‌های ایرانی در نجف، بغداد و کربلا شرایط فعالیت شرکت‌های ایران فراهم است.

وی تصریح کرد: علاوه بر صادرات خدمات فنی مهندسی سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار صادرات گاز و کالا به این کشور داریم و نباید این بازار را از دست دهیم.

 

منبع: مهر

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر