04 بهمن 1402 - 19:58
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

همکاری با ایرلاین‌های خارجی افزایش یابد/ ضرورت همگرایی تشکل‌های گردشگری

همکاری با ایرلاین‌های خارجی افزایش یابد  ضرورت همگرایی تشکل‌های گردشگری
برای تقویت خطوط و ناوگان هوایی و حل چالش پرواز‌ها باید همکاری با ایرلاین‌های خارجی افزایش داده شود.
کد خبر : ۱۵۹۶۹۰

به گزارش ایبنا، سیدعزت‌الله ضرغامی روز چهارشنبه -۴ بهمن ۱۴۰۲- در مراسم بزرگداشت روز جهانی آموزش که با حضور مدیران و جمعی از کارشناسان و مدرسان آموزشی حوزه گردشگری از استان‌های مختلف در محل سالن آمفی‌تئاتر این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: تشکل‌های گردشگری باید همگرا و به یکدیگر نزدیک شوند و در موضوعات مختلف به زبان مشترک برسند. مسائل باید با برگزاری جلسات کارشناسی حل شود. شبکه میراث نیز به همین منظور راه اندازی شده است و هیچ خط قرمزی در هیچ کدام از سه حوزه نداریم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: با توجه به فرابخشی بودن گردشگری و نیاز به هماهنگی ۲۷ دستگاه اگر در مطالبات با یکدیگر همگرا نشویم نمی‌توانیم دیگر بخش‌ها را نیز با خود همراه کنیم.

وی پایه رقابت سازمان‌ها را آموزش و یادگیری عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین کار‌های مدیریتی نظارت است، که البته پایه نظارت را آموزش است، یادگیری برای سازمان‌ها ضرورت است و رمز موفقیت آن‌ها در یادگیرندگی و آموزش است.


ضرغامی با بیان اینکه در کشور تراکم قانون داریم، اما در مرحله اجرا و عمل دارای عقب‌ماندگی هستیم، بر تدوین رویه‌ها و آموزش تاکید کرد و ادامه داد: کشور‌های پیشرفته رویه‌نویس و روش‌نویس هستند و ما در این حوزه‌ها ضعف داریم.

لغو روادید ایران برای کشور‌های خارجی در مراحل پایانی برای اجرا قرار دارد، راه ارتباط و نزدیک شدن مردم دنیا و تعامل فرهنگی تقویت گردشگری است
وی به چالش مربوط به کمبود ناوگان هوایی اشاره و همکاری با ایرلاین‌های خارجی را به‌منظور تقویت خطوط و ناوگان هوایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: لغو روادید ایران با کشور‌های خارجی در مراحل پایانی برای اجرا قرار دارد، راه ارتباط و نزدیک شدن مردم دنیا و تعامل فرهنگی تقویت گردشگری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه به نقش روایت‌گری و آموزش اشاره کرد و ادامه داد: اگر نتوانیم تمدن را در حوزه ارتباطات به زبان امروز برای نسل جوان تعریف کنیم به معنای از دست رفتن و به زیر خاک رفتن دوباره این آثار است.

ضرغامی به احصای ظرفیت آموزش گردشگری کشور و اتصال آن‌ها به اجرا اشاره کرد و افزود: بودجه بیشتری نیز به حوزه آموزش اختصاص خواهیم داد که از ظرفیت‌های آموزش در حیطه گردشگری نهایت استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی با تبریک میلاد امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر گفت: پدری کردن گمشده امروز جامعه است، ما در برهوت اخلاق پدری هستیم و یکی از مشکلات ما همین است. کوچک‌تر‌ها می‌خواهند پدری کنند که صلاحیت ندارند و آن‌ها هم که باید پدری نمی‌کنند، اگر این خصوصیت در جامعه ما برقرار شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. پدری کردن به معنای محبت، گذشت، فرصت جبران خطا و فرصت بازگشت است.

ابوطالب قاسمی سرپرست دفتر مطالعات و آموزش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه گردشگری، گفت: اهمیت دوره آموزشی و نقش آن در رونق گردشگری برکسی پوشیده نیست. بدون آموزش نمی‌توان به آینده و نیز به پیشرفت در حوزه گردشگری امیدوار بود.

وی افزود: منابع انسانی و آموزش افراد در کنار سایر حوزه‌های گردشگری می‌تواند به رونق هرچه بهتر این صنعت کمک کند. در حقیقت نیروی انسانی آموزش دیده و دارای اهمیت بخشی از دارایی‌ها و سرمایه‌های یک موسسه به حساب می‌آید.

قاسمی خاطرنشان کرد: به طور حتم آموزش باید تداوم داشته باشد و معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در این باره برنامه‌های مختلفی را دارد. صنعت گردشگری نیازمند آموزش است و در این باره مدرسان آموزش نقش مهمی در پویا نگه داشتن این صنعت دارند.

در این نشست تخصصی، ابوالقاسم ساسان مدرس پیشکسوت، رئیس‌روحانی نماینده موسسه مرحوم نصیریان، علی چراغی مدرس گردشگری، کریمی مدیرعامل موسسه تچر پاد پارس، باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، نیما آذری رئیس انجمن موسسات آموزش گردشگری، خردپور مدیرعامل موسسه ساویس کارنو، نوری نشاط مدرس گردشگری، سامان کیوانی دبیر اتحادیه انجمن‌های دانشجویی گردشگری، صالحی از کانون گردشگری کشور، ساره اکبری مدیرعامل هلدینگ گردشگری آبادگران خراسان و ... در پنل‌های تخصصی سخنرانی کردند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: ایرلاین هواپیما
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر