اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم آمریکا به بانک عراقی

اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم آمریکا به بانک عراقی
وزارت خزانه داری آمریکا بانک الهدی عراق را تحریم کرد.
کد خبر : ۱۵۹۸۷۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز دوشنبه از اعمال تحریم‌ها علیه بانک الهدی عراق خبر داد و آن را ابزاری برای تامین مالی تروریسم و منبع پولشویی توصیف کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه از ابزار‌های قدرتمندی برای محافظت از سیستم مالی بین المللی و عراق در برابر بهره برداری توسط تامین کنندگان مالی تروریست ها، کلاهبرداران و کسانی که در پولشویی نقش دارند، استفاده می‌کند.

این بیانیه توضیح داد که "بانک الهدی" عراق به عنوان "وسیله‌ای برای تامین مالی تروریسم" عمل می‌کند و نشان می‌دهد که یک موسسه مالی خارجی است که منبع اصلی نگرانی برای پولشویی است.

تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا همچنین جدایی بانک عراق از سیستم مالی آمریکا را با منع نهاد‌ها و آژانس‌های مالی محلی از افتتاح یا نگهداری حساب خبرنگاری برای بانک الهدی یا از طرف آن، تعیین کرد.


این وزارتخانه آمریکایی اعلام کرد که «بانک الهدی و حامیان خارجی آن، سرمایه‌هایی را که می‌تواند از کسب‌وکار‌های مشروع و آرمان‌های اقتصادی مردم عراق حمایت کند، به سمت وجوهی که برای خشونت‌هایی که ثبات عراق و جان شهروندان آمریکایی و عراقی را تهدید می‌کند، استفاده می‌کنند، هدایت می‌کنند.»

در همین زمینه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) نیز تحریم‌هایی را علیه حمد الموسوی، مالک بانک عراق اعمال کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر