نیوزویک: اقتصاد روسیه امسال با نرخی بیشتر از اقتصاد آمریکا رشد خواهد کرد

نیوزویک: اقتصاد روسیه امسال با نرخی بیشتر از اقتصاد آمریکا رشد خواهد کرد
یک مجله اقتصادی آمریکایی اعلام کرد اقتصاد روسیه در مسیر درستی قرار دارد و می‌تواند از رشد آمریکا پیشی بگیرد.
کد خبر : ۱۵۹۹۹۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، صندوق بین المللی پول می‌گوید اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴ رشد ۲.۶ درصدی خواهد داشت.


مجله آمریکایی «نیوزویک» به بررسی واقعیت اقتصاد روسیه حدود دو سال پس از جنگ با اوکراین پرداخت و خاطرنشان کرد که در زمان جنگ، اقتصاد روسیه در مسیر درستی برای پیشی گرفتن از رشد آمریکا قرار دارد.

این مجله اشاره کرد که صندوق بین المللی پول انتظار دارد که اقتصاد روسیه در سال جاری با سرعت بیشتری نسبت به همتای خود ایالات متحده علیرغم تفاوت بین اندازه اقتصاد دو کشور، گسترش یابد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۴، ۲.۶ درصد رشد خواهد کرد که بیش از دو برابر رشد ۱.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی در اکتبر است. در مقایسه، اقتصاد ایالات متحده در سال جاری تنها ۲.۱ درصد رشد خواهد کرد.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۳ یازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را که شامل اقداماتی با هدف سفت کردن پیچ‌ها برای جلوگیری از «دور زدن تحریم‌های قبلاً اعمال‌شده»، تصویب کرد.

ایوان ولیبور سینچیچ، یکی از اعضای پارلمان اروپا، در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا، گفت که تحریم‌ها و محدودیت‌های جاری علیه روسیه، کشور‌های اتحادیه اروپا را ویران می‌کند. با این حال کار بر روی بسته دوازدهم تحریم‌ها علیه روسیه به دلایل تبلیغاتی ادامه خواهد یافت.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: روسیه آمریکا رشد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر