سود‌ کلان اپل و دیگر غول‌های فناوری

سود‌ کلان اپل و دیگر غول‌های فناوری
اپل در سه ماهه گذشته ۱۱۹.۶ میلیارد دلار درآمد داشت.
کد خبر : ۱۶۰۰۱۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، شرکت غول‌پیکر فناوری آمریکایی، اپل، با اعلام سود خالص حدود ۳۴ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال گذشته، موفق شد بر کاهش فروش یک ساله غلبه کند.

به گزارش رویترز، این نتیجه مثبت تا حد زیادی به دلیل فروش قوی آیفون است که با ۶ درصد افزایش به ۶۹.۷ میلیارد دلار در آن دوره رسیده است.

کل درآمد اپل با ۲ درصد افزایش به ۱۱۹.۶ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده اولین افزایش پس از ۴ فصل متوالی کاهش است.

با این حال، فروش این شرکت در مناطق چین، که شامل مشاغل اپل در تایوان و هنگ کنگ می‌شود، شاهد کاهش حدود ۱۳ درصدی درآمد بود. به گفته ناظران، اگرچه فروش آیفون فراتر از انتظارات تحلیلگران بود، اما به گفته ناظران، این شرکت در بخش خدمات و دستگاه‌های مک علاوه بر بخش آی پد کوتاه آمد که منجر به کاهش ۱.۶ درصدی قیمت سهام در معاملات پس از ساعات کاری شد. کل سود این شرکت ۱۳ درصد افزایش یافت و به ۳۳.۹ میلیارد دلار رسید.

مدیرعامل اپل تایید کرد که رشد درآمد در سه ماهه قبل حاصل شده است و دلیل آن را به فروش آیفون نسبت می‌دهد.

در همین حال، متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، سود ۱۴ میلیارد دلاری را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ گزارش کرد که فراتر از انتظارات تحلیلگران است. با رسیدن به درآمد ۴۰.۱ میلیارد دلاری توسط حدود ۳.۱ میلیارد کاربر ماهانه در شبکه اجتماعی، سهام این شرکت در معاملات در بازار‌های مالی بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت.

این عملکرد مالی مثبت مصادف با بیستمین سالگرد تاسیس فیس بوک است و مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، خوش بینی خود را نسبت به آینده ابراز کرد. با این حال، طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت با چالش‌های ایمنی آنلاین مواجه است که در جلسه کمیته قضایی سنا درباره «بحران بهره‌کشی جنسی آنلاین از کودکان» برجسته شد.


غول خرید آنلاین آمازون نیز عملکرد مالی قوی در سه ماهه مالی گذشته از جمله دوره کریسمس را نشان داد. این غول تجارت الکترونیک از افزایش ۱۴ درصدی درآمد نسبت به سال گذشته خبر داد و به ۱۷۰ میلیارد دلار رسید. سود آن در این دوره به حدود ۱۰.۶۲ میلیارد دلار رسید که ناشی از عملکرد قوی در خرده فروشی و عملکرد ابری است.

بخش خدمات ابری آمازون با ۱۳ درصد افزایش فروش به ۲۴.۲ میلیارد دلار رسید.

مدیر عامل این شرکت، اندی جاسی، رکورد فصل خرید در تعطیلات و بسته شدن قوی برای سال ۲۰۲۳ را برجسته کرد و پیش بینی خوش بینانه‌ای را برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با پیش بینی فروش بین ۱۳۸ تا ۱۴۳.۵ میلیارد دلار ارائه کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر