اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی در آلمان

اعتصاب کارکنان حمل و نقل عمومی در آلمان
بر اساس گزارش آژانس RND، اعتصاب گسترده حدود ۹۰ هزار کارمند حمل و نقل عمومی در آلمان از دیروز جمعه آغاز شد.
کد خبر : ۱۶۰۰۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این آژانس تایید کرد که انتظار می‌رود این اعتصاب منجر به تعلیق اتوبوس ها، مترو‌ها و تراموا‌ها در بیش از ۸۰ شهر آلمان شود. حدود ۹۰۰۰۰ کارمند از ۱۳۰ شرکت حمل و نقل در اعتصاب شرکت می‌کنند.

اتحادیه وردی اعلام کرد که اعتصاب در طول روز در اکثر شهر‌ها و شهر‌های آلمان ادامه خواهد داشت و این اتحادیه خواستار کاهش ساعات کار هفتگی به ۳۵ ساعت و افزایش تعطیلات است.

شایان ذکر است که روز چهارشنبه، کارکنان امنیتی اکثر فرودگاه‌های بزرگ آلمان برای افزایش فشار بر مقامات برای افزایش دستمزد‌ها و بهبود شرایط کار، یک روز اعتصاب کردند.

اتحادیه وردی که این اعتصاب را اعلام کرد، از کارمندان خواست در ۱۱ فرودگاه فرانکفورت، برلین، کلن، دوسلدورف، هامبورگ، اشتوتگارت، لایپزیک، هانوفر، درسدن، برمن و ارفورت اعتصاب کنند.

اتحادیه به دنبال افزایش ۲.۸۰ یورو در ساعت (۳.۰۳ دلار) برای همه کارکنان است و خواستار دریافت پاداش برای اضافه کاری است که از اولین ساعت اضافه شروع می‌شود.

انجمن کارفرمایان می‌گوید که پیشنهاد افزایش ۴ درصدی در سال جاری و ۳ درصدی در سال آینده و همچنین امتیازاتی را در مورد زمان شروع پاداش اضافه کاری ارائه کرده است. قرار است مذاکرات در ۶ فوریه از سر گرفته شود. 

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر