16 بهمن 1402 - 15:48

راهبرد مالیاتی دولت برقراری عدالت با تمرکز بر دانه‌درشت‌هاست

راهبرد مالیاتی دولت برقراری عدالت با تمرکز بر دانه‌درشت‌هاست
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: برقراری عدالت مالیاتی با تمرکز بر فراریان مالیاتی مهمترین راهبرد این سازمان است.
کد خبر : ۱۶۰۱۳۲

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ محمدهادی سبحانیان؛ رئیس سازمان مالیات در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برقراری عدالت مالیاتی با تمرکز بر دانه‌درشت‌ها و فراریان مالیاتی مهمترین راهبرد سازمان امور مالیاتی است، در دوره تحولی، نورافکن‌هایی بر مسیر‌های دور زدن نظام مالیاتی، تابانده شده است.

 

وی افزود: نظام مالیاتی آماده است برای تسهیل تکالیف مودیان و مختومه کردن پرونده‌های باز مالیاتی از سنوات گذشته، از مودیان بخواهد اصل مالیات خود را پرداخت کنند تا جرائم ایشان بخشوده شود.

 

سبحانیان اظهار داشت: میوه و ثمره اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان این است که اگر مودی اطلاعاتش را در سامانه وارد کند و تکالیفش را انجام دهد، سازمان امور مالیاتی حق ندارد به پرونده او رسیدگی کند.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: تاکنون اطلاعات ۵۹ هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است، همچنین بخش مشاغل و اصناف نهایتا ۶ درصد درآمد‌های کشور را تامین می‌کنند، لازم به ذکر است که مالیات ۵۰ درصد مودیان مالیاتی مشاغل در سال جاری صفر بوده و ۹۰ درصد آن‌ها زیر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه دانه‌درشت‌های مالیاتی و برخی دستگاه‌های دولتی تلاش می‌کنند با تعویق انداختن پرداخت مالیات، از ارزش زمانی پول استفاده کنند، تاکید کرد: مالیات بر مصرف، از پرمصرف‌ها باید دریافت شود؛ چون مالیات ابزاری برای بازتوزیع درآمد بین اقشار ضعیف جامعه است.

 

سبحانیان تاکید کرد: قرار نیست سازمان امور مالیاتی به حساب‌های شخصی مردم ورود کند و آن را مورد بررسی کند، زیرا حرکت آحاد ملت در مسیر قانونی و بدون تخلف است و فقط کمتر از ۱ درصد جامعه، از حساب‌های شخصی سوءاستفاده کرده و از آن استفاده تجاری می‌کنند.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به این موضوع که مالیات بر ارزش افزوده به اقلام سفره مردم اصابت نمی‌کند، گفت: سازمان امور مالیاتی مسئول شناسایی خانه‌های خالی نیست، چون نه ابزار آن را دارد و نه صلاحیتش را؛ اما شناسایی به هنگام و دقیق خانه‌های خالی موجب اجرای دقیق قانون مالیات خانه‌های خالی می‌شود.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر