28 بهمن 1402 - 15:23
نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با ایبنا؛

تجربه تلخ شوک‌های ارزی گذشته تکرار نمی‌شود/ مقاومت اقتصادی در برابر اتفاقات سیاسی

تجربه تلخ شوک‌های ارزی گذشته تکرار نمی‌شود  مقاومت اقتصادی در برابر اتفاقات سیاسی
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امروز بازار ارز ما به آن درجه از ثبات رسیده که مسائل امنیتی منطقه نمی‌تواند آن را دچار تلاطم کند.
کد خبر : ۱۶۰۳۳۹

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: در حال حاضر بازار ارز ما به آن درجه از ثبات رسیده که اتفاقات و مسائل امنیتی منطقه نمی‌تواند آن را دچار تلاطم‌های شدید کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که یک اظهار نظر بر بازار ارز ما تاثیر می‌گذاشت و آن را دچار تلاطم‌های شدید می‌کرد و بعد هم قیمت‌ها بالا می‌ماند و تورم به کشور تحمیل می‌شد، اما امروز دیگر خبر از آن تلاطم‌ها و جهش قیمت‌ها نیست و تجارب تلخ شوک‌های ارزی گذشته تکرار نخواهد شد.

نماینده خانه ملت تاکید کرد: تقریبا از اوایل سال جاری تا پیش از نیمه دی ماه، بازار ارز ما بعداز مدت‌ها ثبات را به خود دید؛ هرچند مسائل سیاسی داخلی و خارجی کشور تاثیرات اندکی بر بازار ارز داشته است اما روند افزایشی اخیر تحت کنترل قرار گرفت و قیمت‌ها به به مرور و با تخلیه تقاضا کاهش یافت.

شاکری گفت: در حدود یک ماه اتفاقات متعددی از نظر امنیتی-نظامی اعم از حمله هوایی به یمن، تنش بین ایران و پاکستان حمله و سایر درگیری ها مثل سوریه و عراق و ... در سطح منطقه رخ داده است؛ اما با وجود همه این اتفاقات شاهد هستیم که بازار ارز به دلیل ثبات و پایداری که در ۹ ماهه ابتدایی سال داشت، کمترین تاثیر را از این اتفاقات داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر