23 بهمن 1402 - 14:00

ابلاغ دستورالعمل طرح تشدید بازرسی و نظارت به اتاق‌های اصناف سراسر کشور

ابلاغ دستورالعمل طرح تشدید بازرسی و نظارت به اتاق‌های اصناف سراسر کشور
اتاق اصناف ایران، دستورالعمل طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام پایانی سال را به روسای اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۶۰۳۵۰

به گزارش ایبنا به نقل از اتاق اصناف ایران، معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، وضعیت تامین تمام اقلام مورد نیاز به ویژه کالا‌های اساسی و محصولات پر تقاضا در ایام شب عید و ماه مبارک رمضان را مطلوب اعلام کرد.

این معاونت همچنین، به منظور تامین آرامش و ثبات نسبی بازار و ا یجاد بستر امن برای عموم مردم در ایام پایانی سال جاری، ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ و همچنین جلوگیری از التهاب کاذب قیمت‌ها و پیشگیری از نگرانی‌های احتمالی مردم در خصوص تهیه و تامین مایحتاج عمومی، این دستورالعمل را ابلاغ کرد.

طبق این دستورالعمل، بازرسی‌ها مشمول بازرسی از خدمات نوروزی (از جمله خشکشویی و قالیشویی‌ها، حمل و نقل، اماکن تفریحی و فرهنگی، اماکن زیارتی و سیاحتی، هتل داری و گردشگری، رستوران‌ها، خدمات مرتبط با خبازی)، بازرسی از کالا‌های مورد نیاز نوروز (نظیر میوه و تره بار، شیرینیجات، آجیل، خشکبار، پوشاک، کیف و کفش، مواد پروتئینی و …) و بازرسی از اقلام مرتبط با ماه مبارک رمضان (مانند مواد پروتئینی و لبنیات، قند و شکر، خرما، نان، خواروبار و شیرینی‌های مصرفی از قبیل زولبیا و بامیه، آش و حلیم و …)، نظارت دقیق بر مراکز تامین و توزیع و نگهداری کالا (انبار‌ها و سردخانه ها) خواهد بود.

بخشی از این نظارت‌ها به موضوع میزان موجودی کالا، نظارت بر ساعات فعالیت نانوایی‌ها و مراکز تهیه غذا، رعایت نرخ مصوب کالا و خدمات خواهد بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر