26 بهمن 1402 - 14:38

اولویت‌های اقتصادی مجلس آینده از نظر مردم تهران

اولویت‌های اقتصادی مجلس آینده از نظر مردم تهران
بررسی داده‌های یک مرکز افکارسنجی نشان می‌دهد، مردم تهران موضوع مسکن و اجاره بها را مهمترین اولویت مجلس دوازدهم می‌دانند.
کد خبر : ۱۶۰۴۵۶

به گزارش ایبنا، اقتصاد و معیشت مردم یکی از مهمترین موضوعاتی است که مجلس نشینان می‌توانند بر آن تاثیر مثبت داشته باشند. در همین زمینه مرکز افکارسنجی سرمایه در نظرسنجی که در زمینه‌های مختلف انجام داده است، نشان می‌دهد شهروندان تهرانی موضوعاتی، چون مسکن و اجاره بها، مهار تورم و گرانی را مهمترین اولویت مجلس آینده معرفی کرده اند.

مردم تهران در پاسخ به پرسش «اولویت‌های اقتصادی که مجلس آینده از نظر شما باید در دستور کار خود قرار دهد را نام ببرید؟» چنین گفته اند:

 

اولویت‌های اقتصادی مجلس آینده از نظر مردم تهران

 


در خصوص اولویت‌های اقتصادی مردم، ۲۰.۹ درصد مسکن و اجاره بها، ۱۷ درصد مهار تورم و گرانی، ۱۵.۴ درصد اشتغال، ۷.۳ درصد ازدواج آسان جوانان و حمایت از آن‌ها ۴.۸ درصد بهبود وضعیت اقتصادی، ۴.۶ درصد رسیدگی به معیشت مردم، ۴.۴ درصد افزایش حقوق و دستمزد‌ها (بازنشستگان، معلمان و کارگران)، ۳.۱ درصد رسیدگی به بازار خودرو و نظارت بر قیمتها، ۲.۹ درصد مبارزه با اختلاسگران و مفاسد اقتصادی، ۱.۳ درصد نظارت و کنترل دولت بر بازار و قیمتها، ۱.۲ کاهش مالیات اصناف کم درآمد و افزایش مالیات بر ثروتمندان و خانه‌های خالی، ۱.۱ درصد خواهان شفاف سازی و ۱۶.۲ درصد از مردم دیگر موارد را در صدر اولویت‌های خود بیان کرده اند.

 

 

اولویت‌های اقتصادی مجلس آینده از نظر مردم تهران

 

منبع: فارس

برچسب ها: مجلس اقتصاد معیشت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر