.

افزایش تقاضا حباب قیمت سکه را افزایش داد

افزایش تقاضا حباب قیمت سکه را افزایش داد
با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه، تقاضا برای خرید انواع سکه منجر به افزایش حباب شده است.
کد خبر : ۱۶۰۴۸۵

به گزارش ایبنا، محمد کشتی آرای اظهار داشت: در هفته گذشته قیمت جهانی طلا تا روز چهارشنبه تغییرات کمی داشت ضمن اینکه در همین مدت قیمت ارز به تدریج در حال صعود بود.

وی گفت: در روز‌های پایانی هفته، قیمت جهانی طلا با کاهش شدیدی مواجه شد و از طرفی در بازار داخلی قیمت ارز مجدداً سیر صعودی به خود گرفت و این دو عامل به نوعی یکدیگر را پوشش دادند و تغییراتی در قیمت طلا و سکه داشتیم. در مجموع، اما تغییرات قیمت طلا و سکه مختصر بود.

این کارشناس بازار طلا تاکید کرد: نکته قابل توجه اینکه با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و همچنین نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، تقاضایی شکل گرفت که منجر به افزایش حباب انواع سکه شد.

کشتی آرای ادامه داد: قیمت اونس جهانی با ۲۴ دلار کاهش به ۱۹۹۶ دلار رسید. قیمت سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

وی افزود: سکه طرح جدید هم با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. در حقیقت این افزایش قیمت‌ها به خاطر افزایش حباب قیمت بود و نه افزایش قیمت واقعی.

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: همانطور که گفتم با توجه به تقاضایی که ایجاد شده این تقاضا حباب سکه را بالا برده قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۲۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به طور متوسط با ۴ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات دیروز به ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای همچنین گفت: حباب سکه با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین اعیاد شعبانیه تقاضا برای خرید انواع سکه ایجاد شده که همین تقاضا منجر به افزایش حباب شده است.

کارشناس بازار طلا اظهار داشت: در مجموع بازار طلا در هفته گذشته ثبات خوبی داشت. همچنین داد و ستد در بازار طلا در هفته اخیر رونق خوبی داشت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا دوشنبه هفته آینده قیمت‌ها در بازار طلا تغییر چندانی نداشته باشد و در همین حدود باقی بماند.

 

منبع: ایرنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر