01 اسفند 1402 - 17:20
هشدار به صاحبان کارت؛

کارت به کارت کسب و کارها مشمول مالیات می‌شود/ خطر صورتحساب مالیاتی برای افراد بی‌اطلاع!

کارت به کارت کسب و کارها مشمول مالیات می‌شود  خطر صورتحساب مالیاتی برای افراد بی‌اطلاع!
صاحبان کارتی که حساب خود را در اختیار فروشندگان می‌گذارند، باید از این اقدام خودداری کنند؛ چرا که مشمول مالیات می‌شوند.
کد خبر : ۱۶۰۶۲۸

به گزارش خبرنگار ایبنا، اشکان هراتی؛ معاون پژوهشی مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه تقاضا می‌کنم با کارت به کارت برای فروشندگان به هیچ عنوان در ضربه خوردن اقتصاد و شفافیت مالی کشور سهیم نشوید، اظهار کرد: افرادی که کارت به کارت می‌کنند به غیرشفاف بودن نظام اقتصادی کشور کمک می‌کنند؛ چنین فعالیت‌هایی به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و به هیچ وجه نباید خیال کنیم که با کارت به کارت کردن مبلغ خرید کالا و خدمات به فروشنده، به هموطن خود لطف می‌کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به راهکار‌های گزارش تخلفات فروشندگان در این حوزه، گفت: شهروندان می‌توانند درخواست کارت به کارت فروشندگان را به سامانه مردمی سازمان مالیات به شماره تلفن ۱۵۲۶ گزارش کنند و یا آن را در سامانه سوت زنی به آدرس www.intamedia.ir ثبت کنند.

 

پایش ماهانه کارت به کارت‌ها و شناسایی حساب‌های مشکوک

 

هراتی با هشدار به فروشندگانی که در خواست کارت به کارت می‌کنند، گفت: این افراد اگر گمان می‌برند که این اقدام راهکار مناسبی برای فرار مالیاتی است، کاملا در اشتباه هستند؛ چرا که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک مرکزی حساب‌هایی که مشکوک به تجاری هستند و با این سازوکار مبالغی به آن‌ها کارت به کارت می‌شود، به طور ماهانه پایش می‌شوند و اطلاعات آن را از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم.

 

صاحبان کارت بی‌اطلاع مشمول مالیات می‌شوند

 

معاون پژوهشی مرکز آموزش، پژوهش و برنامه ریزی مالیاتی هشدار داد: صاحبان کارت‌هایی که این اقدامات از طریق آن‌ها انجام می‌شود، در جریان باشند که مشمول مالیات خواهند شد. در واقع افرادی که اجازه می‌دهند یک کسب و کاری به حساب آن‌ها پول کارت به کارت کند، باید مالیات آن را بپردازند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه کسب و کار‌هایی که از کارت افراد دیگر استفاده می‌کنند، باعث ایجاد صورتحساب مالیاتی برای این افراد می‌شوند، گفت: بنابراین تقاضا می‌کنیم صاحبان کارت حساب خود را در اختیار دیگران نگذارند و اجازه کارت به کارت به حساب خود را ندهند. از تمام مردم عزیز کشور نیز تقاضا داریم لطفا به هیچ وجه وارد این سازوکار‌ها نشوند، چرا که این اقدامات به اقتصاد کشور ضربه میزند.

 

فریب دوستان و آشنایان خود را نخورید

 

به گزارش ایبنا، اخیرا دیده شده که برخی صاحبان کسب و کار با این بهانه که افراد می‌توانند با گردش حساب از برخی بانک‌ها وام دریافت کنند، کارت دوستان و آشنایان خود را برای کارت به کارت و فرار مالیاتی دریافت می‌کنند و افراد غافل از اینکه دردسر بزرگی برای آن ها ایجاد خواهد شد، کارت بانکی خود را در اختیار آن‌ها می‌گذارند تا با گردش حساب وام دریافت کنند. 

 

مردم باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه کارت خود را در اختیار دیگران نگذارند؛ چرا که با تعدد واریز پول، حساب آن‌ها به عنوان حساب تجاری شناسایی می‌شود و مشمول مالیات کسب و کار خواهند شد. 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر