01 اسفند 1402 - 22:24

حمایت از صادرات محصولات فناور در جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت

حمایت از صادرات محصولات فناور در جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت
شیوه نامه اجرایی انتخاب واحد‌های برتر در جشنواره بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های شاخص و نوآور است.
کد خبر : ۱۶۰۶۴۶

به گزارش ایبنا سید ابراهیم حسینی کلاته فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت صنعت، معدن تجارت در اختامیه سومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت، تجلی اراده ملی و حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: این جشنواره به توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن و همکاری وزارت صمت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از تاریخ ۲۹ بهمن لغایت ۱ اسفند برگزار شد.

وی افزود:این جشنواره و نمایشگاه با حضور وزارتخانه ها، سازمانها، بسیج مهندسین از ۲۸ استان سراسر کشور و ۱۰۰ شرکت برتر دانش بنیان در فضای ناخالص سرپوشیده بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع برپا شد.

مسئول پشتیبانی جشنواره و فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت صنعت، معدن تجارت ادامه داد: از اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به ترویج فرهنگ و تفکر ناب بسیجی و ایجاد خودباوری در عرصه فناوری و صنعت، معرفی واحد‌های تولیدی مانع زدایی شده بعنوان نمونه‌ای از عملکرد بسیج، ترویج فرهنگ تحقیق و خلق فناوری، و معرفی ایده‌های نوآورانه در حوزه توسعه و احیاء صنعت است.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف این نمایشگاه می‌توان به معرفی و الگوسازی در بین جامعه مخاطب در عرصه صنعت، معدن و فناوری، معرفی شرکت‌های دانش بنیان، تقدیر از کانون‌های تخصصی و گروه‌های جهادی برتر طی دو سال اخیر، معرفی خدمات کلینیک‌های صنعت و معدن به واحد‌های تولیدی نیمه فعال و راکد، تشویق و ایجاد انگیزه صادرات برای واحد‌های تولیدی است.

حسینی کلاته گفت: از محور‌های جشنواره می‌توان به نقش آفرینی در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، راهکار‌های پیشرفت و شکوفایی در بخش تولید، ارائه الگوی جهادی در صنعت، شبکه سازی عناصر موثر در حوزه واحد‌های تولیدی، معرفی طرح‌ها و واحد‌های تولیدی برتردر حوزه‌های تخصصی سلامت، محیط زیست، انرژی، صنعت و معدن، تبیین تحول درونی و اثربخشی بیرونی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، بومی سازی قطعات وارداتی اشاره کرد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت صنعت، معدن تجارت گفت: شیوه نامه اجرایی انتخاب واحد‌های برتر در جشنواره بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تمرکز بر طرح‌هایی که نمونه بومی سازی شده، مهندسی معکوس کالا‌ها و تجهیزات مورد استفاده در زنجیره پایین دستی صنایع، فعالیت‌های شاخص و نوآورانه که به منظور ارتقاء بهروری در ساختار سازمانی یا فرآیند تولید در مجموعه‌های وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، سازمان انرژی اتمی ایران، وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات صورت گرفته است.

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در اختتامیه این جشنوار از آمادگی این سازمان برای کمک به تولیدات فناورانه و صادرات محصولات دانش بنان خبر داد.

برچسب ها: صادرات نوآوری ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر