02 اسفند 1402 - 20:14

نخستین نشست ارزیابی دولت الکترونیک از منظر مشارکت الکترونیکی برگزار شد

نخستین نشست ارزیابی دولت الکترونیک از منظر مشارکت الکترونیکی برگزار شد
نخستین نشست از سلسله نشست‌های ارزیابی دولت الکترونیک به همت دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات برگزار شد.
کد خبر : ۱۶۰۶۸۱

به گزارش ایبنا؛ از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاخص مشارکت الکترونیک یکی از زیر مجموعه‌های اصلی ارزیابی توسعه دولت الکترونیک (EGDI) و نیز از مولفه‌های اساسی خدمات آنلاین محسوب می‌شود.

 

در ابتدای این نشست مهرداد حیدری دبیر این جلسه وضعیت شاخص‌های جهانی مرتبط با دولت الکترونیک را توضیح داد و سپس در مورد شاخص مشارکت الکترونیک توضیحاتی ارایه شد.

 

این جلسه به عنوان نخستین جلسه از سلسله جلسات هم اندیشی پیرامون نقد و ارزیابی دولت الکترونیک بوده و شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور بهره مندی از نظرات خبرگان و پیشرفت دولت الکترونیک و دولت هوشمند قصد دارد این سلسله جلسات را با افراد دغدغه‌مند حول موضوعات مرتبط با دولت الکترونیک برگزار کند.

 

در جلسه امروز احسان کیان‌خواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و جمعی از پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس، اعضای هیات علمی دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، جمعیت فضای مجازی پاک (فمپ) و برخی دیگر از کارشناسان و دغدغه‌مندان حضور داشتند.

ب

شورای اجرایی فناوری اطلاعات متولی گسترش و به کارگیری فناوری اطلاعات در کشور است و یکی از وظایفش نظارت و ارزیابی دولت الکترونیک بوده و به همین منظور، با تاکید بر شاخص‌های جهانی سلسله نشست‌هایی برای بررسی و نقد وضعیت دولت الکترونیک در کشور برگزار می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر