06 اسفند 1402 - 14:10
معاون سازمان امور مالیاتی:

رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
رسید دستگاه‌های کارتخوان برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.
کد خبر : ۱۶۰۷۵۹

به گزارش ایبنا، اشکان هراتی، معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی با اشاره به مشمولان صدور صورتحساب الکترونیکی، گفت: بر اساس قانون تسهیل که در دی ماه سال جاری تصویب و نهایی شد، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند. کسانی که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته، یعنی به حدی نرسیده که بتوانند صورتحساب صادر کرده و به بیانی از صدور آن معاف هستند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۴ از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و رسید دستگاه‌های کارتخوان برای این افراد به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

هراتی گفت: بانک مرکزی به موجب قانون تسهیل، فاکتور‌های دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی در پایان با اشاره به فروشندگان با نرخ مالیات و خدمات ثابت اظهار کرد: اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که صرفا کالا یا خدمات تک نرخی (با نرخ مالیات بر ارزش افزوده) می‌فروشند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر