09 اسفند 1402 - 22:10
رئیس شورای تجاری روسیه و ایران خبر داد:

انتقال فناوری روس‌ها در استخراج نفت به ایران

انتقال فناوری روس‌ها در استخراج نفت به ایران
رئیس شورای تجاری روسیه و ایران گفت: در حال انتقال فناوری به ایران برای استخراج در مناطقی هستیم که امکان استخراج سخت است.
کد خبر : ۱۶۰۸۴۹

به گزارش ایبنا، لئونید لوزچکو، رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در نخستین سلسله نشست‌های مذاکره‌ای تجاری رودررو (B۲B) در هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه اظهار داشت: هدف ما از این نشست معرفی شرکت‌های روس برای ایجاد ارتباط با شرکت‌های ایرانی است؛ در سال‌های اخیر شاهد رشد همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های پیش، بیش از ۲۵۰۰ شرکت در بخش‌های مختلف اقتصاد همکاری‌های خود را با ایران پیگیری کرده‌اند، ادامه داد: هم‌اکنون شرکت‌های فناورانه متنوعی از دو کشور در حال همکاری و مذاکره تجاری با یکدیگرند.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران با بیان اینکه شرکت‌های نفت و گاز روسیه در حال همکاری با صنعت نفت ایران هستند، گفت: در حال انتقال فناوری به ایران برای استخراج در مناطق سخت هستیم، همچنین ما نیز از خدمات فنی و مهندسی همکاران ایرانی در خاک روسیه بهره‌مند شده‌ایم.

لوزچکو با بیان اینکه ایران و روسیه در حال تبادل تجهیزات خدمات و محصولات فناورانه هستند، گفت: تفاهم‌نامه گمرکی ترجیحی پارسال بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران امضا شد و ۹۰ درصد کالاها، خدمات و محصولات معاف از تعرفه‌های گمرکی ترجیحی شدند که موجبات تجارت همه‌جانبه را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال راه‌اندازی و ساخت خط راه‌آهن هستیم که زیرمجموعه کریدور بین‌المللی ترانزیتی شمال - جنوب می‌شود، افزود: این خط شامل راه‌آهن رشت - آستارا و پایانه‌های شمالی و جنوبی ایران می‌شود که با خطوط ریلی به یکدیگر متصل هستند و افزایش حجم تبادل تجاری در کل مسیر کریدور بین‌المللی ترانزیتی شمال - جنوب را رقم می‌زند، همچنین زیرساخت‌های فناورانه متنوعی در سطوح مختلف این کریدور نصب می‌شود.

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران با اشاره به اینکه در بخش‌های دیگر مانند گردشگری و کشاورزی در حال ارتقای سطح روابط هستیم، اظهار کرد: در تلاشیم روند تازه‌ای را برای روابط بین شرکت‌های ایرانی و روس پیشنهاد دهیم. شورای تجاری ایران و روسیه برای یافتن شرکت‌های متناظر و معادل روس برای شرکت‌های ایران آمادگی کامل دارد تا بتوانید در ادامه با آن‌ها وارد همکاری و ارتباط شوید.

لوزچکو با بیان اینکه نماینده‌های بخش‌های مالی و بانکی روسی در این نشست حضور دارند، گفت: آن‌ها می‌توانند مسائلی را در زمینه تعاملات بانکی و پرداخت وجوه از طریق سیستم بانکی دو کشور بیان کنند، همچنین در زمینه گمرک، خدمات لجستیکی، مالی و پرداخت به شما مشاوره بدهند.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر