توقف صادرات اردن به رژیم صهیونیستی عملیاتی می‌شود؟

توقف صادرات اردن به رژیم صهیونیستی عملیاتی می‌شود؟
رژیم صهیونیستی به دلیل جنگی که در ۱۴۷ روز در نوار غزه به راه انداخته است در تأمین نیاز‌های غذایی خود با مشکل مواجه شده است.
کد خبر : ۱۶۰۹۱۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره. اتحادیه کشاورزان در اردن خواستار توقف صادرات سبزیجات و میوه به رژیم صهیونیستی شد و محمود العوران، رئیس اتحادیه نیز اشاره کرد که عملیات صادرات از طریق واسطه‌ها از سرزمین‌های فلسطینی و پادشاهی انجام می‌شود. اتحادیه از کسانی که با اسرائیلی‌ها سر و کار دارند خواست تا برای حمایت از فلسطینی‌ها این معاملات را متوقف کنند.

العوران - در مصاحبه با الجزیره - تأیید کرد که صادرات سبزیجات یا میوه‌های اردنی به رژیم صهیونیستی موارد فردی تلقی می‌شود و این نشان می‌دهد که هیچ نوع عادی سازی بین کشاورزان اردنی و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه از اعضای خود خواسته است که از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.اما اتفاقی که می‌افتد این است که برخی از بازرگانان در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری به بازار‌های عمده فروشی مرکزی می‌آیند و کالا‌هایی می‌خرند که برخی از آن‌ها بدون اطلاع تاجر وارد بازار رژیم صهیونیستی می‌شوند.


خالد الحنیفات وزیر کشاورزی اردن با بیان اینکه موضوع صادرات سبزیجات و میوه به رژیم صهیونیستی مربوط به بخش خصوصی است و ربطی به بخش دولتی ندارد، گفت: این وزارتخانه هیچ اختیار قانونی برای جلوگیری از صادرات به هیچ کشوری ندارد. وی تاکید کرد که دولت صادرات به رژیم صهیونیستی را تشویق نمی‌کند.


لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی به دلیل جنگی که در ۱۴۷ روز در نوار غزه به راه انداخته است در تأمین نیاز‌های غذایی خود با مشکل مواجه شده است، زیرا تقریباً ۷۵ درصد سبزیجات مورد نیاز رژیم صهیونیستی از شهر‌های اطراف غزه (مناطق اطراف غزه و غزه و ... در معرض آتش سوزی هستند) و ۲۰ درصد میوه‌ها از این شهر‌ها هستند.

به گفته منابع اسرائیلی، در حال حاضر ۲۴ کشور در جبران کمبود سبزیجات و میوه مشارکت دارند، زیرا از اکتبر پس از عملیات سیل الاقصی تا پایان فوریه گذشته ۱۱۹ تن میوه و سبزی وارد شده و در این میان، بیش از ۶۵ تن از اردن و ترکیه (طبق داده‌های رژیم صهیونیستی) می‌آید.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر