ترامپ؛ بزرگ‌ترین دشمن خود است

ترامپ؛ بزرگ‌ترین دشمن خود است
با نزدیک شدن زمان دادگاه جنایی ترامپ، این نخستین باری است که یک رئیس جمهور سابق ایالات متحده با پیگرد قضایی مجرمانه مواجه می‌شود.
کد خبر : ۱۶۰۹۵۰

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از نیویورک تایمز؛ در پرونده‌های مدنی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، به وکلای مدافع دستور داد تا از میز دفاع دور شده و اصرار بر شهادت دادن داشت؛ اما خطرات در ۲۵ مارس، زمانی که اولین پرونده جنایی او آغاز می‌شود، بیشتر خواهد شد.

 

ترامپ دقایقی با سوگند دادستان کل نیویورک تخریب و هنگام صحبت کردن مضطرب شد. برای پیشگیری از تحقیقات مربوط به تقلب انتخاباتی در ایالات مختلف، رئیس جمهور سابق آمریکا بر پاسخ به تمامی سوالات دادگاه به صورت فردی اصرار داشت؛ چرا که وی معتقد است «می‌داند باید چه بگوید» (به عبارت دیگر وی اظهار داشته که به وکیل نیاز ندارد).

 

اما وکیل وقت او، رونالد پی. فیشتی (Ronald P. Fischetti)، به ترامپ دستور داد تا سکوت کند.

 

به گفته دو تن از افراد مطلع، فیشتی به رئیس جمهور سابق آمریکا گوش زد کرد که در معرض شهادت دروغ علیه خود است و از این گفته‌های خود پشیمان خواهد شد.

 

ترامپ در این دادگاه تسلیم شد؛ اما مشکلات حقوقی او تازه آغاز شده بود. در سال گذشته، او با چهار مورد اتهام جدید و سه محاکمه مدنی روبه‌رو شد. حال با نزدیک شدن محاکمه جنایی رئیس جمهور سابق ایالات متحده در روز ۲۵ مارس، همانطور که فیشتی گوش زد کرده بود، این مسئله روشن است که بزرگ‌ترین خطر برای دونالد جی. ترامپ، فقط شخص خود ترامپ است.

 

اکنون تیم جدیدی از وکلا در حال آماده شدن برای دفاع از او در منهتن هستند. همان جایی که دادستان ها، ترامپ را به سرپوش گذاشتن بر یک رسوایی جنسی بالقوه متهم کرده و نتیجه دادگاه آن می‌توانست انتخابات ۲۰۱۶ را تحت تاثیر قرار دهد. این نه تنها اولین محاکمه جنایی ترامپ است، بلکه وی اولین رئیس جمهور سابق آمریکا است که با پیگرد قضایی مجرمانه مواجه می‌شود.

به این ترتیب تعامل سازنده تیم حقوقی با ترامپ (یا عدم موفقیت در تعاملات) تعیین می‌کند که آیا او اولین رئیس جمهور سابق ایالات متحده است که محکوم خواهد شد یا خیر؟

 

تای کاب (Ty Cobb)، یک وکیل کهنه کار که در دوران دولت ترامپ در دفتر مشاوره کاخ سفید کار می‌کرد و از آن زمان تاکنون از رئیس جمهور سابق انتقاد کرده است، می‌گوید: انتظار دارم ترامپ تلاش کند تا شخصا از خود دفاع کند و وکلای وی بسیار تلاش خواهند کرد تا از توهین ترامپ به هیات منصفه جلوگیری کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر