تعهدات چین سرمایه گذاران نفت را نگران می‌کند

تعهدات چین سرمایه گذاران نفت را نگران می‌کند
قیمت نفت در اوایل معاملات روز سه شنبه برای دومین روز متوالی کاهش یافت.
کد خبر : ۱۶۱۰۲۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این با توجه به استقبال گرم سرمایه گذاران از تعهدات چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، برای متحول کردن اقتصاد خود در بحبوحه رشد متزلزل از زمان همه گیری کووید، است، زیرا معامله گران نگران کاهش مصرف هستند.


بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می‌با سه سنت کاهش به ۸۲.۷۷ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۱۵۹ GMT رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت کاهش به ۷۸.۶۳ دلار رسید.

قیمت نفت خام برنت پس از ۷۵ سنت کاهش در روز دوشنبه به ۸۲.۸۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۱.۲۴ دلار کاهش به ۷۸.۷۴ دلار در هر بشکه بسته شد.

چین متعهد شده است که مدل توسعه اقتصادی خود را «تغییر» کند و ظرفیت‌های صنعتی مازاد را کاهش دهد و رشد اقتصادی را برای سال ۲۰۲۴ حدود پنج درصد، مشابه هدف سال گذشته، تعیین کرده است.


بر اساس گزارش رسمی که روز سه شنبه به عنوان بخشی از نشست کنگره ملی خلق چین (پارلمان چین) در این هفته منتشر شد، این مطابق با انتظارات تحلیلگران است.

تحلیلگران گفتند که دستیابی به این هدف باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود. اما دستیابی به هدف در سال جاری دشوارتر از سال ۲۰۲۳ خواهد بود که از تاثیر مثبت سال پایه ۲۰۲۲ که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفت، بهره‌مند شد، که به نوبه خود ممکن است بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر بگذارد.

در این گزارش، چین متعهد شد که اکتشاف و توسعه منابع نفت و گاز طبیعی را افزایش دهد، اما در عین حال متعهد شد که کنترل مصرف سوخت فسیلی را تشدید کند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: چین نفت سوخت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر