اتحادیه اروپا برای اولین بار غول فناوری آمریکا را جریمه کرد

اتحادیه اروپا برای اولین بار غول فناوری آمریکا را جریمه کرد
اتحادیه اروپا اعلام کرد که شرکت اپل را به دلیل نقض قوانین رقابت این اتحادیه، ۱.۸۴ میلیارد یورو (۲ میلیارد دلار) جریمه کرده است.
کد خبر : ۱۶۱۰۳۸

به گزارش ایبنا؛ به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت اپل را به دلیل نقض قوانین رقابت این اتحادیه، ۱.۸۴ میلیارد یورو (۲ میلیارد دلار) جریمه کرده است. این اولین مجازات ضد انحصار اتحادیه اروپا برای این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود.

 

به گفته بازوی اجرایی اتحادیه اروپا یعنی کمیسیون اروپا، اپل این موضوع را که کاربران آیفون می‌توانند خدمات پخش موسیقی رقبای این شرکت مانند اسپاتیفای Spotify را در خارج از فروشگاه اپلیکیشن اپل (اپ استور) ارزانتر پیدا کنند، به آن‌ها اعلام نکرده است.

 

مارگرت وستاگر، مدیر رقابت و دیجیتال اتحادیه اروپا، در این باره گفت که اپل از موقعیت برتر خود به عنوان توزیع کننده برنامه‌های پخش موسیقی سوء استفاده کرده است.

 

وی افزود که مصرف کنندگان اروپایی "انتخاب آزاد" برای خرید اشتراک خدمات پخش موسیقی ندارند.

 

وستاگر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کار غیرقانونی است و میلیون‌ها مصرف‌کننده اروپایی را تحت تأثیر قرار داده است.

 

شرکت اپل نیز این اتهامات را رد کرده و هشدار داده است که این تصمیم را که "علیرغم ناتوانی کمیسیون (اروپا) در کشف هر گونه شواهد معتبر دال بر آسیب به مصرف‌کننده" در دادگاه گرفته شده است، به چالش خواهد کشید.

 

این شرکت در بیانیه‌ای تأکید کرد که تصمیم این کمیسیون "واقعیت‌های بازار را نادیده می‌گیرد؛ بازاری که در حال رونق، رقابت و رشد سریع است. "

 

در بیانیه اپل آمده است: حامی اصلی و بزرگترین ذینفع این تصمیم، شرکت اسپاتیفای استکه دفتر مرکزی آن در استکهلم سوئد قرار دارد. اسپاتیفای بزرگترین برنامه پخش موسیقی در جهان را دارد و در طول این تحقیقات بیش از ۶۵ بار با کمیسیون اروپا ملاقات کرده است.

 

بر اساس این گزارش، یک سال پس از آنکه اسپاتیفای علیه اپل شکایت کرد و آن را به "زیان رساندن ناعادلانه" به رقبای خود متهم کرد، کمیسیون اروپا رسماً در سال ۲۰۲۰ تحقیقات مربوط به قانون ضد انحصار را علیه اپل آغاز کرد.

 

این شرکت سوئدی روز دوشنبه از حکم اتحادیه اروپا استقبال کرد و آن را "لحظه مهمی در مبارزه برای اینترنت آزادتر برای مصرف کنندگان" خواند.

 

سیاست‌های اپل همچنین توجه سازمان‌های نظارتی ضد انحصار را به خود جلب کرده است. ماه گذشته، این شرکت گفت که به مشتریان اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را بدون مراجعه به فروشگاه برنامه‌های خود دانلود کنند، که پاسخی به قانون بازار‌های دیجیتال این اتحادیه است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر