20 اسفند 1402 - 13:52

دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط شرکت اعتبارسنجی ایران

دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات توسط شرکت اعتبارسنجی ایران
گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) با حضور بانک مرکزی به شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران، اعطا شد.
کد خبر : ۱۶۱۱۶۲

به گزارش ایبنا، گواهینامه سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) امروز با حضور مدیران مرکز راهبردی افتای ریاست جمهوری و بانک مرکزی به شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران، اعطا شد.

 

مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران در این مراسم گفت: این گواهینامه یکی از معتبرترین گواهینامه‌ها در حوزه امنیت اطلاعات مبتنی بر استاندارد ISO/IEC۲۷۰۰۱:۲۰۱۳ برای حفاظت از دارایی‌های اطلاعاتی و تداوم کسب و کار سازمان بر مبنای فناوری اطلاعات است که با ایمن سازی اطلاعات، باعث امنیت و اطمینان و همچنین کاهش تهدید‌ها و آسیب‌ها می‌شود.

 

رضا قاسم پور افزود: شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران تنها شرکت دارای مجوز از بانک مرکزی است که زیر نظر این بانک و حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، مشارکت کلیه بانک‌های کشور و برخی از شرکت‌های بزرگ بیمه و لیزینگ، خدمات "اعتبارسنجی" را ارائه می‌کند.

 

او خاطرنشان ساخت: این شرکت درصدد است تا اعتماد، شفافیت و تقارن اطلاعاتی را در کسب و کار‌ها و بازار ایجاد کند و بازوی اجرایی فضای کسب و کار و اقتصاد کشور باشد و به همین منظور سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را با هدف تحقق محرمانگی، یکپارچگی و دسترس پذیری اطلاعات و همچنین سند ملی طرح "امن سازی" زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری، پیاده سازی کرده است.

 

محمدیان معاون مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران، سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را در کل شرکت، پیاده سازی کرده و برای نگهداشت این سیستم و افزایش بلوغ امنیت اطلاعات، برنامه ریزی مناسبی را تدارک دیده است.

 

مهاجر مدیر ارشد امنیت اطلاعات بانک مرکزی نیز در این جلسه، لزوم توجه به ارتقاء و بلوغ امنیتی شرکت‌های حاکمیتی به ویژه موسسات مالی و اعتباری را یادآور شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر