سقوط ارزش شکل با حملات گسترده موشکی حزب الله

سقوط ارزش شکل با حملات گسترده موشکی حزب الله
به دنبال حملات گسترده موشکی دیروز حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی ارزش شکل در برابر دلار کاهش یافت.
کد خبر : ۱۶۱۲۹۷

به گزارش ایبنا، با تشدید تنش‌ها در امتداد مرز فلسطین اشغالی با جنوب لبنان، ارزش شکل اسرائیل در برابر ارز‌های اصلی جهان با کاهش شدید روبرو شد.

 

در معاملات پر نوسان ارز، شکل در این هفته تا کنون بیش از ۲ درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا و یورو از دست داده است.

 

شکل دیروز سه‌شنبه در بحبوحه گزارش‌ها مبنی بر رگبار حملات موشکی حزب الله به سمت بلندی‌های جولان سقوط کرد و دلار با جهش ۱.۲ درصدی به ۳۶۵۱ شکل رسید و یورو با ۱.۱ درصد افزایش به سطح ۳۹۹۳ شکل رسید.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز گزارش دادند که حزب‌الله بیش از ۱۰۰ موشک به‌سمت جولان اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در الجلیل شلیک کرده و این سنگین‌ترین حمله حزب‌الله به مواضع اسرائیل از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر گذشته بوده است.

 

رونن مناخیم، اقتصاددان ارشد بانک Mizrahi-Tefahot، به وبگاه عبری اقتصادی گلوبز گفت که دلیل کاهش ارزش شکل حساسیت بالای بازار فارکس نسبت به یک تشدید امنیتی دیگر در جبهه شمالی است.

 

مناخیم گفت که قبل از کاهش ارزش شکل در چند روز گذشته، به دلیل داده‌های مثبت در مورد بهبود عملکرد اقتصاد اسرائیل، شکل در حال افزایش بود.

 

با آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر که ارکان اقتصاد رژیم صهیونیستی را تکان داد، ارزش شکل به شدت کاهش یافت، اما پس از آن در برخی دوره‌های تجاری افزایش یافت. همان زمان بانک مرکزی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از سقوط ارزش شکل و رفع نیاز‌های سرمایه گذارانی که از بازار‌های مبادله‌ای و مالی این رژیم فرار می‌کنند، ۴۵ میلیارد دلار به بازار‌ها تزریق کرد.

 

در مورد وخامت اقتصاد رژیم صهیونیستی، تحلیل اخیر خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ می‌گوید که اقتصاد این رژیم درسه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ با یکی از بدترین رکود‌های تاریخ خود روبه‌رو بوده است، زیرا جنگ غزه فعالیت شرکت‌ها در سرزمین‌های اشغالی را فلج کرد و ضمن فرار شهرک‌نشینان از شهرک‌های هم مرز با نوار غزه و جنوب لبنان ارتش رژیم صهیونیستی نیز صد‌ها هزار نفر را به جنگ فراخوانده بود که ضربه سختی به اقتصاد این رژیم وارد کرد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر