05 فروردين 1403 - 17:56

تنش‌های منطقه‌ای چه تأثیر بر قیمت انرژی می‌گذارد؟

تنش‌های منطقه‌ای چه تأثیر بر قیمت انرژی می‌گذارد؟
مقامات عراقی-آمریکایی آخرین تحولات تنش در منطقه و تأثیر آن بر قیمت انرژی را بررسی کردند.
کد خبر : ۱۶۱۶۳۲

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از آناتول، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق روز یکشنبه با آموس هاگشتاین، هماهنگ کننده ویژه ریاست جمهور ایالات متحده در خصوص زیرساخت‌های جهانی و امنیت انرژی، آخرین تحولات تنش در منطقه و تأثیر آن بر قیمت انرژی را بررسی کرد.



به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این امر در دیدار آن‌ها در بغداد، پایتخت این کشور صورت گرفت و جزئیات سفر این مقام آمریکایی مشخص نشد.



این خبرگزاری گفت دو طرف درگیری‌های امنیتی در منطقه و میزان تأثیر آن بر اقتصاد و بازار به‌ویژه قیمت انرژی و نقش شرکت‌های بین‌المللی در صنایع نفت عراق و روند سرمایه‌گذاری در گاز عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.



به گفته این آژانس، هاگشتاین به نوبه خود آمادگی کشورش را برای افزایش همکاری‌ها به ویژه در زمینه انرژی، نفت و گاز اعلام کرد.



بر اساس برآورد‌های قبلی، عراق دارای ذخایر ۱۳۲ تریلیون فوت مکعبی گاز است که ۷۰۰ میلیارد فوت مکعب آن در نتیجه ضعف توانایی در بهره برداری سوزانده شده است.



به گفته وزارت نفت عراق، عراق همچنین به عنوان بخشی از طرحی با هدف توقف استفاده از سوخت مایع در تولید انرژی الکتریکی، به دنبال تبدیل شدن به یک کشور صادرکننده گاز تا سال ۲۰۲۵ است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: عراق آمریکا نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر