07 فروردين 1403 - 11:50

سهام شرکت‌های آمریکایی کاهش یافت

سهام شرکت‌های آمریکایی کاهش یافت
چین بعد از اینکه تصمیم گرفت استفاده از سرور‌های ساخت آمریکا را در رایانه‌های دولتی محدود کند، سهام شرکت‌های آمریکایی کاهش یافت.
کد خبر : ۱۶۱۶۶۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین، طبق گزارش آژانس آمریکایی «بلومبرگ»، یک گزارش نشان می‌دهد که چین دستورالعمل‌های جدیدی را برای محدود کردن استفاده از ریزپردازنده‌ها و سرور‌های ساخت آمریکا در رایانه‌های دولتی اتخاذ کرده است.



این آژانس اعلام کرد که سهام اینتل ۴.۱ ٪ و سهام AMD ۳.۲ ٪ در معاملات اولیه قبل از باز شدن بازار‌ها در نیویورک سقوط کردند.



فایننشال تایمز با استناد به دستورالعمل‌هایی که توسط وزارت دارایی و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در ۲۶ دسامبر رونمایی شد، گزارش داد که قوانین جدید به این معناست که تراشه‌های ساخته شده توسط شرکت‌ها به تدریج با جایگزین‌های داخلی جایگزین می‌شوند.



فایننشال تایمز گفت که برنامه‌های ارائه شده توسط شرکت‌های آمریکایی از جمله مایکروسافت نیز قرار است جایگزین شوند.




چین در سال‌های گذشته به دنبال حذف فناوری‌های کلیدی خارجی از درون حساس‌ترین دستگاه‌های خود بوده است. در سال ۲۰۲۲، به سازمان‌های دولتی مرکزی و شرکت‌های تحت حمایت دولت دستور داد تا ظرف دو سال رایانه‌های شخصی با مارک خارجی را با جایگزین‌های داخلی جایگزین کنند.

 


شایان ذکر است که دولت بایدن از ماه‌ها پیش شروع به اعمال محدودیت‌هایی برای دسترسی شرکت‌های چینی به تراشه‌های پیشرفته، تجهیزات تولیدی و نرم‌افزار‌های مورد استفاده برای طراحی نیمه‌رسانا‌ها کرد و این اقدامات را با نگرانی‌های مرتبط با «امنیت ملی» توجیه کرد.



این علی‌رغم محدودیت‌هایی است که واشنگتن و سایر پایتخت‌های متحد آن برای کند کردن پیشرفت فناوری چین اعمال می‌کنند.



با این حال، داده‌های چین همچنین نشان داد که حجم واردات تجهیزات تولید تراشه نسبت به گذشته افزایش یافته است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: چین آمریکا تراشه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر