11 فروردين 1403 - 11:48

پیش بینی ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت با وجود افزایش تولید آمریکا

پیش بینی ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت با وجود افزایش تولید آمریکا
پیش بینی می‌شود قیمت نفت ابتدا تا ۸۶ دلار در هر بشکه بالا رود و بعد به ۸۹ دلار و ۶۴ سنت و در نهایت به ۹۳ دلار و ۹۸ سنت برسد.
کد خبر : ۱۶۱۷۶۰

به گزارش ایبنا و به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت در شرایطی در هفته‌های اخیر افزایش یافته که دورنمای وضعیت تولید نفت آمریکا در بازار جهانی مشخص نیست. تمام گزارش‌ها حاکی از افزایش تولید آمریکا جهت پایین آوردن قیمت نفت است. اما به نظر می‌رسد وزارت انرژی آمریکا فعالانه در حال خرید نفت با قیمت فعلی است تا ذخایر استراتژیک نفتی ۴۰ ساله خود را پر کند. این بدان معناست که آمریکا بازار‌ها را پر کرده تا قیمت نفت کاهش یابد، اما از طرف دیگر همان نفت را با قیمت بالاتر خریداری می‌کند.

 

در این بین ارزش دلار آمریکا در آستانه انتشار اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا دوباره رو به افزایش است. فدرال رزرو آمریکا از این شاخص برای تعیین سیاست خود در مورد نرخ بهره استفاده می‌کند. اگر فشار قیمت‌ها افزایش یافته باشد، فدرال رزرو از تعداد دفعاتی که قرار است نرخ بهره را پایین بیاورد می‌کاهد و این به معنای بالا رفتن ارزش دلار است.

 

نفت آمریکا در روز پنجشنبه ۸۲ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه و نفت برنت حدود ۸۶ دلار و ۸۲ سنت به فروش می‌رسید.
اوپک در جلسه روز چهارشنبه در مورد کاهش تولید فعلی تصمیم‌گیری خواهد کرد. انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهد.

 

به نظر می‌رسد کشمکش بین آمریکا و اوپک به نفع این گروه نفتی پایان خواهد یافت و قیمت نفت از این هم بالاتر می‌رود. آمریکا نمی‌تواند بازار‌ها را با عرضه بیش از حد نفت پر کند و توانایی مقابله با کاهش تولید عربستان و روسیه را هم ندارد. به نظر می‌رسد آمریکا در تلاش برای پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی، هزینه سنگینی در جنگ اقتصادی با روسیه و اوپک پرداخت کرده است و تاثیر آن را در نرخ تورم و پمپ بنزین‌های خود با افزایش قیمت بنزین می‌بیند.
پیش بینی می‌شود قیمت نفت ابتدا تا ۸۶ دلار در هر بشکه بالا رود و بعد به ۸۹ دلار و ۶۴ سنت و در نهایت به ۹۳ دلار و ۹۸ سنت برسد.

 

از طرف دیگر پایین‌ترین حد قیمت نفت ۸۰ دلار و ۸۰ دلار و ۶۰ سنت تخمین زده می‌شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر