رویترز گزارش داد؛

بزرگ ترین هک تاریخ رقم خورد/۳ میلیارد کاربر هک شدند

شرکت یاهو اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ میلادی تمامی ۳ میلیارد اکانت این شبکه مورد دستبرد اطلاعاتی قرار گرفت.
کد خبر : ۷۵۶۳۱
هکر

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، شرکت یاهو اعلام کرد تمامی ۳ میلیارد اکانت این شبکه اینترنتی در سال ۲۰۱۳ میلادی مورد دستبرد اطلاعاتی قرار گرفته و همه کاربران یاهو هک شدند؛ البته بسیاری از کاربران یاهو دارای چندین اکانت هستند.


در همین حال این آمار در مقایسه با برآورد اولیه مسئولین یاهو، ۳ برابر افزایش نشان می دهد و از آن بعنوان بزرگ ترین هک تاریخ یاد می شود.


همچنین مقامات قضایی آمریکا اعلام کردند، فاش شدن این موضوع می تواند منجر به تشکیل دادخواست های متعددی از سوی سهام داران و کاربران یاهو شود؛ این در حالی است که حداقل ۴۱ دادخواست علیه یاهو در فدرال و دادگاه های ایالتی آمریکا به دلیل مشکلات امنیت شبکه در جریان است.


بر همین اساس، شرکت یاهو در دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که اطلاعات بیش از یک میلیارد کاربر این شبکه در سال ۲۰۱۳ میلادی مورد دستبرد قرار گرفته است و به گفته مقامات قضایی آمریکا، فکر کردن در مورد تعداد اکانت های هک شده، مغز را به خواب فرو می برد.


به گفته مقامات یاهو بر اساس تحقیقات انجام شده، اطلاعات سرقت شده فقط شامل رمزعبور نبوده بلکه اطلاعات کارت های پرداخت و حساب های بانکی نیز از این طریق هک شده اند.


از سویی دیگر خریدار جدید یاهو یعنی «ورایزون» پیش از این به دلیل دو حمله سایبری بزرگ به یاهو قیمت پیشنهادی خود را در ماه فوریه ۳۵۰ میلیون دلار پایین آورد و در نهایت به ۴.۵ میلیارد دلار رسید.


بر پایه این گزارش، چند هفته پیش هم بزرگ ترین شرکت خدمات کارت های اعتباری آمریکا، «اکویفاکس»، هم مورد حمله سایبری قرار گرفته بود که اطلاعات چندین میلیون کارت پرداخت هک شد و در نهایت مدیر عامل آن استغفاء داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر