13 مهر 1396 - 11:34
حرکت اتاق ایران به سمت الکترونیک کردن اسناد ،

اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران به کره جنوبی

مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران از اجرای طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای برای اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران با کره جنوبی منعقد می شود.
کد خبر : ۷۵۶۹۳
اسناد تجاری

به گزارش خبرنگار ایبنا، محمدمهدی کاشف با اشاره به اجرای طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری، اظهار داشت: هدف از اجرا و پیاده‌سازی این طرح، نوآوری در تسهیل تجاری، تبادل اطلاعات به‌صورت الکترونیک، تمرکز بر روی نوآوری‌ها و راه‌حل‌های دیجیتال برای افزایش تسهیلات تجاری است.


مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران از پروژه بین‌المللی تبادل الکترونیک گواهی مبدأ (eCO) به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم طرح الکترونیک کردن اسناد تجاری در اتاق ایران یاد کرد و گفت: به‌ منظور اجرای این پروژه با شرکتی کره‌ای مذاکره شده است. مرحله مطالعات امکان‌سنجی و آزمایش عملیاتی میان ایران و کره جنوبی نیز با موفقیت به پایان رسیده است. هم اکنون در حال رایزنی و تدوین مفاد یک تفاهم‌نامه بین دو کشور هستیم.
کاشف افزود: مهم‌ترین دستاورد این تفاهم‌نامه اتصال آنلاین سامانه گواهی مبدأ اتاق ایران به کره جنوبی، حذف کاغذ و مرجعیت اتاق ایران در تشخیص اصالت گواهی مبداهای کالاهای وارداتی از کره جنوبی خواهد بود.


وی ادامه داد: به زودی روند الکترونیک تشخیص اصالت گواهی مبدأ کالاها غیر از کره جنوبی، با دیگر کشورهای آسیا و اقیانوسیه نیز انجام خواهد شد.


مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در اجلاس سالانه تسهیل تجاری کشورهای آسیایی و اقیانوسیه که با محوریت «نوآوری‌ها در راستای تسهیل تجاری با هدف توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه» در اندونزی برگزار شد به‌عنوان نماینده اتاق ایران با نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه جهت آغاز همکاری برای برقراری ارتباطات الکترونیکی تجاری به مذاکره پرداخت.  


این اجلاس توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UNESCAP) برگزار شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر