تلویزیون دولتی عربستان اعلام کرد؛

وزیر سابق اقتصاد و دیگر وزرای سعودی به جرم فساد مالی در بازداشت

کمیته جدید مبارزه با مفاسد مالی عربستان سعودی چندین وزیر از جمله وزیر سابق اقتصاد این کشور را به ارتکاب فساد مالی بازداشت کرده است.
کد خبر : ۷۷۱۲۱
شاهزاده سعودی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، یک مقام عالیرتبه عربستان سعودی که خواست نامی از او برده نشود، گفت: کمیته جدید مبارزه با مفاسد مالی، «ابراهمیم ال آصف» وزیر سابق اقتصاد عربستان سعودی را در راستای تحقیقات فساد مالی در این کشور بازداشت کرده است.


همچنین شاهزاده میلیاردر سعودی دیگری هم به نام «ولید بن طلال» که صاحب یک شرکت سرمایه گذری هولیدینگ است در میان بازداشت شدگان قرار دارد.


در شنبه هفته گذشته پادشاه «سلمان» دستور تشکیل کمیته جدید ضد فساد مالی را به ریاست فرزندش شاهزاده «محمد بن سلمان» را داد و بر اساس تلویزون دولتی العربیه عربستان تاکنون این کمیته یازده شاهزاده، ۴ وزیر فعلی و ۱۰ وزیر سابق سعودی را بازداشت کرده اند.


در  حال حاضر شاهزاده «بن سلمان» به دنبال برنامه اصلاح اقتصادی جاه طلبانه برای جذب بیشتر خارجی ها و بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در این کشور است. در روز شنبه پادشاه عربستان دو وزیر جدید را در پست های امنیتی و اقتصادی منصوب کرد و رییس گارد ملی این کشور را که از اعضای خانواده سطنتی بود را عزل کرد.


بر همین اساس شاهزاده «محمد بن سلمان» در پی تعقیب مقامات سعودی در بالاترین رده شغلی در راستای مبارزه با فساد مالی است و به این کمیته قدرت تحقیق و بررسی پرونده ها، صدور حکم بازداشت، محدودیت های سفر و مسدود کردن اموال آنها را داده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر