12 تير 1397 - 15:45

فعال‌سازی کارنه تیر الکترونیک در کریدور شمال- جنوب

نشست فعال سازی کارنه تیر الکترونیک در کریدور شمال - جنوب با حضور معاون حقوقی و نظارت گمرک، مدیر کل دفتر نظارت بر ترانزیت و نمایندگان سازمان حمل و نقل بین المللی جاده ای (ایرو) در تهران برگزار شد.
کد خبر : ۸۷۹۳۳
99

به گزارش ایبِنا، معاون حقوقی و نظارت گمرک در این نشست گفت: ایران آماده انتقال تجربیات تیر الکترونیک به کشورهای هند و آذربایجان در پروژه کریدور شمال- جنوب است. علیرضا مقدسی در نشست فعال سازی کارنه تیر در کریدور شمال-جنوب با اعلام این خبر به نمایندگان این دو کشور و نماینده ایرو در این جلسه گفت: با توجه به زیرساخت های الکترونیکی هند و آمادگی مناسبی که کشور آذربایجان در پروژه تیرالکترونیک نشان داده ما از دو کشور دعوت می کنیم که تیر الکترنیک را در کریدور شمال - جنوب ادامه دهند و پیشگام این اقدام در منطقه باشند چرا که هدف نهایی ما اجرای تیر الکترونیک در کریدور شمال- جنوب است.


معاون حقوقی گمرک کشور به تجربیات ایران در زمینه همکاری های بین المللی در این حوزه اشاره کرد و توضیح داد: گمرک ایران با ایجاد زیرساخت های الکترونیکی در گمرک و حذف کاغذ و برقراری تبادلات الکترونیکی اطلاعات بین گمرکات توانست تجربه موفق تیر الکترونیکی بین گمرک ایران و ترکیه را رقم بزند.


مقدسی همچنین به تجربه حمل ترکیبی میان ایران و اسلوونی اشاره کرد و با موفق خواندن آن گفت: این یک تجربه اینترمدال بود و ایران آماده پروژه حمل ترکیبی با همکاری هند و آذربایجان است، چرا که این اقدام نه تنها کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت که موجب همگرایی کشورهای منطقه نیز خواهد شد.


فرید ولی اف نماینده گمرک آذربایجان در آغاز صحبت هایش در این نشست به موقعیت کشورخود اشاره کرد و گفت: رییس جمهور ما بر گسترش ترانزیت با ایران تاکید بسیار کرده و ما در راستای راهبردهای ایشان بر گسترش و تسهیل تجارت بین ایران و آذربایجان جدی و پیگیر هستیم.


در پایان این نشست علیرضا مقدسی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران با اشاره به کسب رتبه برتر گمرک ایران در کشفیات قاچاق و مواد مخدر در جهان از سوی سازمان جهانی گمرک، از آن به عنوان یکی از افتخارات گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر در منطقه نام برد.


بنا بر این گزارش؛ هند در سال گذشته به کنوانسیون تیر پیوست. ایران و ترکیه در سال گذشته در زمینه تیر الکترونیک برای اولین بار در دنیا همکاری مشترکی را کلید زدند که منجر به تجربه موفقی در این زمینه شد. هند نیز بزودی پروژه تیر را در کشورش آغاز خواهد کرد. سه کشور ایران، هند و آذربایجان در صدد همکاری مشترک برای اجرای تیر الکترونیک در کریدور شمال - جنوب هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر