08 مهر 1397 - 10:42

راه‌اندازی سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق

نمایندگان مجلس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موظف کردند با همکاری وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه‌های ذیربط، نسبت به تهیه سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق اقدام کنند.
کد خبر : ۹۱۹۸۷
قاچاق

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۸ مهرماه) مجلس  در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده ۲۰ این لایحه که درباره تهیه سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق است با ۱۵۹ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.


گفتنی است، در ماده ۲۰ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است: در ماده (۵) قانون بعد از عبارت «مبادله کالا و ارز» عبارت «از قبیل سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق» اضافه و تبصره‌ (۳) آن به شرح زیر اصلاح می‌شود.


تبصره ۳- ستاد موظف است با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران)، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به تشخیص ستاد از طریق وزارت اطلاعات نسبت به تهیه، اجراء و بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده اقدام نماید. کلیه مراکز مرتبط با تجارت داخلی و خارجی کشور، موظف به ارائه و تبادل اطلاعات از طریق سامانه فوق می‌باشند.


لازم به ذکر است نمایندگان همچنین ماده ۱۹ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۱۸۶ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در نشست موافقت کردند که بر اساس این ماده، ماده (۴) قانون و تبصره‌های آن حذف و عنوان «فصل دوم - پیشگیری از قاچاق» به قبل از ماده (۵) قانون منتقل می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر