02 شهريور 1398 - 09:14

اولویت آموزش قالیبافان تولیدکننده و صادرکننده

رییس سابق اداره فرش استان تهران بیان داشت: برای افزایش سهم بازار جهانی باید آموزش صادرکنندگان، فروشندگان و تولیدکنندگان در اولویت قرار گیرد.
کد خبر : ۱۰۳۳۴۷
.

به گزارش ایبِنا، اسماعیلی رییس سابق اداره فرش استان تهران گفت: شورای عالی اداری سیاست گذاری، نظارت و حمایت از فرش دستباف را به مرکز ملی فرش ایران واگذار نموده که در حال حاضر مرکز به نقش حمایتی یعنی وام دادن و بیمه کردن قالیبافان و برگزاری یک نمایشگاه اکتفا کرده است.


رییس سابق اداره فرش استان تهران اظهارداشت: بیشترین بودجه مرکز صرف قالیبافان خانگی می شود که این کار اشتباه محض است. برای افزایش سهم بازار جهانی باید آموزش صادرکنندگان، فروشندگان و تولیدکنندگان در اولویت قرار گیرد.


وی تاکید کرد: در شان قالیبافان نیست که بازرسان سازمان تامین اجتماعی بدون هماهنگی قبلی به منازل مراجعه و با کوچکترین بهانه ای اقدام به قطع بیمه نمایند. اگر شرایط کسب درآمد برای قالیبافان فراهم شود دیگر به یارانه بیمه قالیبافی نیازی ندارند. متولیان فرش کشور از سال ۸۳ تاکنون هیچ تدبیری برای این موضوع نکرده اند.


اسماعیلی سال گذشته سرفصل های آموزش و پژوهش جدید برای توسعه تجارت فرش مانند دوره های آموزش تجار داخل و خارج کشور با رویکرد فرهنگی، هنری و آشنایی با جدیدترین شیوه های فروش و تجارت الکترونیک تدوین شد، که فرصت اجرای آن فراهم نشد.


برچسب ها: فرش آموزش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر