02 شهريور 1398 - 09:36
آمار هفته آخر مرداد نشان داد:

رشد ۳۹ درصدی ارزش معاملات بورس

جزییات داد و ستدهای تالار شیشه‌ای در آخرین هفته مردادماه سال‌جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات بورس ۳۹ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۱۰۳۳۵۲
طرح

به گزارش ایبِنا، اطلاعات منتشر شده این دوره زمانی حاکی از آن است که از خرید و فروش سهام در پایان معاملات هفته منتهی به ۳۰ مردادماه ۹۸، شاخص کل با ۴ هزار و ۷۳۶ واحد رشد معادل ۱.۸۱ درصد افزایش به ۲۶۶ هزار و ۱۲۷ واحد رسید. بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۳.۸۵۳ واحد افزایش معادل ۵.۶۴ درصد  به رقم ۷۲.۱۲۵ واحد را به نمایش گذاشت.


افزایش شاخص بازار اول و دوم


از سویی دیگر، شاخص بازار اول با ۳.۱۴۱ واحد افزایش به ۱۹۳.۳۶۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۹.۶۶ واحد افزایش عدد ۵۴۱.۴۰۶ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول ۱.۶۵ درصد کاهش و شاخص بازار دوم  با ۲.۰۷ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.


در همین حال، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که در ۴ روز معاملاتی هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۵۶.۹۷۷ میلیارد ریال بالغ شده که نسبت به هفته قبل ۳۹ درصد افزایش یافته است.


رشد ارزش صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله


همچنین تعداد ۲۳۱۲۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۹۸۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۷۰ درصد و ۵۳ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند. این درحالی است که تعداد ۱۰۳ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۱۲۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۴ درصد و یک درصد افزایش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.


وضعیت بازار بدهی


این گزارش می افزاید: در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۰.۱ میلیون برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۸۰ میلیارد ریال معامله شد.


آمار معاملات تالار شیشه‌ای در آخرین هفته مردادماه ۹۸



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر