16 بهمن 1398 - 14:08

حضور فعال بانک کارآفرین در هشتمین همایش اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندس

هشتمین همایش اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندسان مشاور ایران با حضور فعال بانک کارآفرین برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۱۳۱۱
بانک کارآفرین


به گزارش ایبِنا از روابط عمومی بانک کارآفرین، این همایش روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه با «محوریت مدیریت حرفه‌ای در تنگنای اقتصادی با رویکرد اخلاقی» و با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه تجربیات و دانش در حوزه اخلاق حرفه‌ای، با حضور جمعی از متخصصان و صاحبنظران رشته‌های‌ مهندسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


در این همایش مهندس عطاءاله آیت‌اللهی رئیس شورای اخلاق حرفه‌ای جامعه مهندسان مشاور ایران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در این رشته تصریح کرد: تمام رشته‌های مهندسی که در نظارت و بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای کشور نقش کلیدی دارند، در جامعه مهندسان مشاور ایران فعالیت دارند. فعالان رشته مهندسی باید بر مبنای اخلاق حرفه‌ای عمل کنند.


وی همچنین افزود: اصول اخلاق حرفه‌ای در سال ۱۳۸۴ تدوین و در ادامه برنامه‌های موثری در این بخش اجرا شده است. هم‌اکنون کمیته مشترکی با حضور سازمان برنامه و بودجه در حال شکل‌گیری است و قرار است در آینده به عنوان یکی از الزامات در دستورالعمل‌ها آورده شود.


آیت‌اللهی با بیان این که امروز مدیریت تنگنای اقتصادی با رویکرد اخلاقی مطرح شده است، افزود: معتقدیم حرفه مهندسی در سایه اخلاق اثرگذار خواهد بود و حتی اگر شرایط اقتصادی از این هم سخت‌تر شود، اصول اخلاقی نباید فراموش شود.


گفتنی است، جامعه مهندسان در دهه ١٣٤٠ و با هدف ایجاد یک نظام حرفه‌ای برای کنترل و احقاق حقوق صنفی اعضای جامعه و دستیابی به استقلال فنی و تکنولوژی پیشرفته منطبق با شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی کشور تشکیل شده و از آن تاریخ تاکنون در قالب یک تشکل منسجم فعالیت‌های ‎حرفه‌ای خود را دنبال می‌کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر